SATS anklages for villedende markedsføring Treningsformen Reformer Pilates trender i sosiale medier. Nå mener flere at SATS markedsfører det nye tilbudet på en villedende måte. Treningskjeden avviser kritikken.
– Bryter loven Nettbutikker som bruker Googles prisverktøy bryter markedsføringsloven, ifølge Forbrukertilsynet.
Vipps vil bruke kjøpshistorikken din til å målrette reklame – Forbrukerrådet reagerer Vipps ønsker å bruke kundenes kvitteringer og kjøpshistorikk til å målrette reklame. Forbrukerrådet mener dette bryter personopplysningsloven og at Vipps manipulerer brukerne til å gi samtykke.
Etterlyser strengere regler for tannkrem-markedsføring: – Kan være skadelig TikTok-tannlege Petter Gjessing Johnsen mener alle som reklamerer for hvitere tenner på tannkrem-tuben bør bli pålagt strengere rammer.
Hvorfor lykkes noen B2B-bedrifter, mens andre stagnerer? «Hva skiller egentlig vinnerne fra dem som aldri når toppen?», spør Ashkan Parvizian i dette innlegget.
Rema 1000 med åpent stikk til konkurrentene: – Kom igjen, kopier oss! Rema 1000 ber konkurrentene følge etter på saktevoksende kylling. Responsen er heller laber.
NoA henter to bransjeprofiler til styret NoA henter inn Aina Lemoen Lunde og Pernilla Wikman til styret.
Tar over som ny leder i Bra Søk Etter fem år som leder for Bra Søk, trer Magnus Strømnes Bøe tilbake, og Erik Storm tar over roret.
Kom ikke inn i bransjen –startet sitt eget byrå Etter å ha kjent på hvor vanskelig det kan være for unge å få fotfeste i bransjen, bestemte tre venninner seg for å starte sitt eget kommunikasjonsbyrå. – Vi tenkte: «If you can’t join them, beat them».
Blir Head of Content i Egmont People: – Nå kjører vi! Elise Bonilla rykker opp i Egmont People og får ansvaret for innholdssatsingen i byrået. Nå deler hun sine beste råd for å lykkes med innhold i en stadig mer uforutsigbar digital verden.
Sixt Norge med sin første, egenutviklede kampanje For aller første gang har bilutleiefirmaet Sixt i Norge utviklet en kampanje som skal løfte frem det de kaller sin «småfrekk-premium»-posisjon enda tydeligere.
Markedsfører telefonene sine som en «naturlig del av en sunn livsstil». Dette sier sjefen om troverdigheten Norgessjef i Samsung, Even Amdal, sier at folk kan stole på dem når de markedsfører telefonene sine som «sunne».
Mona Terjesen har fått seg ny jobb – er ferdig i byråbransjen – Her får jeg virkelig brukt kompetansen min.
Rabble vil utfordre norske annonsører: – Merkevarer må snu på hver krone Den svenske annonseplattformen Rabble vokser raskt. Nå satser de for fullt i Norge og henter Kaja Palmer Sørholt for å lede markedet. – Målet er å bli en naturlig del av mediemiksen for norske FMCG merkevarer, sier hun.