Her lukter det juridisk trøbbel for regjeringen så vel som annonsørene «Blir det en lovpålagt plikt i Norge til å personalisere markedsføring i sosiale medier?», spør Vebjørn Søndersrød.
Gir ut utradisjonell bok: – Selv de mest erfarne markedsførerne kan ha godt av å skifte fokus I sin nye bok tar Kristian L. Thomassen leserne med på pub-crawl gjennom sosiale medier – der LinkedIn er konferansehallen og TikTok er nattklubben.
Nye filmer fra Talkmore og Pol på lufta denne uken Dekning i verdensklasse møter middelaldermagi i Talkmores siste reklamekonsept.
Dette sier selskapene om «psykvasking» KOM24 har spurt flere i næringslivet hva de tenker om begrepet.
De-influencing-bølgen er tilbake – og den kan bli kostbar for merkevarer Motstandsbevegelsen «de-influencing» er tilbake og kan få store konsekvenser for merkevaren din, advarer sosiale medier-eksperten.
Rekordhøye prisøkninger før Black Week: Nå vil politikerne stramme inn Nye markedsføringsregler skulle sikre reelle pristilbud, men prisene er rekordhøye før Black Week. Nå varsler politikerne grep for å stoppe prisjuks.
Sindre Ræder ny partner i Cruit Cruit styrker sitt team med Sindre Ræder som ny partner og leder for strategi, innovasjon og merkevare.
Sløseriombudsmannen ut mot Sporveiens nye TikTok-stilling: – Statlig sløsing Norges største kollektivselskap søker TikTok-er for å nå de unge – men ikke uten kritikk.
Skulle gått til Specsavers? Feilparkerer på Oslo S i nytt kampanjestunt Specsavers skaper blikkfang med feilparkert bil på Oslo S – Eli Hagen slenger seg på med selvironi, ganske nøyaktig 23 år etter turen ned slottstrappen!
Tredjeparts-cookies er en døende løsning du bør forlate nå «Ikke vent til det er for sent: Derfor må dagens markedsførere omfavne førstepartsdata før 2025 for å unngå å tape terreng i et cookieløst landskap.», skriver Preben Standal.
Dette er de tre viktigste trendene nå Vi går inn i en verden med større usikkerhet. Da bør du hive deg på disse trendene, mener eksperten.
Byrået vokser med over 700% – sikter mot 2 millioner i månedlig omsetning innen desember Markedsføringsbyrået Curve har skutt i været, og nå jager de 19-år gamle gründerne millionmål før året er omme.
– Alle merkevarer har en posisjon, men ikke alle posisjoner er gode Christian Søgaard vil knuse flere myter om merkevarebygging.
Triumferte i Kanalbattle: – Skyhøyt nivå Schibsted danket ut konkurrentene i Kanalbattle. Irma Jacobsen forklarer hva som gjorde dem best.
– Har rett og slett blitt mye vanskeligere å være CMO enn tidligere Ricardo Cuilenheim i dentsu står bak det faglige opplegget i Veivalg 1. Deltakere fra flere ulike byråer får bryne seg på oppgaver og diskutere problemstillinger sammen.