Kristin og kollegaene bruker 300 millioner kroner årlig på markedsføring Slik jobber Norsk Tipping med å markedsføre seg selv i konkurranse med internasjonale pengespillgiganter
Forbrukertilsynet varsler millionbot mot Tinde Energi Forbrukertilsynet har varslet vedtak om overtredelsesgebyr mot Tinde Energi på 3 millioner kroner, og et gebyr mot daglig leder på 400 tusen kroner etter brudd på markedsføringsloven.
Retter vi baker for smed i jakten på kroppspress-pusherne? «Så er debatten tilbake. Med rette. Men med feil syndebukk. », skriver Guro Soelberg Martinsen.
«I mine øyne er også dette en styrking av håndverket, etter som det blir vanskeligere å erstatte folk med filter» «Yess, dette er BRA!», skriver Martin Meisterlin.
Kampanje: Forbrukertilsynet snur etter fotokritikk – Vi er veldig glade for endringene som nå er gjort.
Influensere og annonsører blir Forbrukertilsynets fokus i kampen mot retusjerte bilder Slik blir straffene og slik skal Forbrukertilsynet utføre kontroller.
Snart må du bruke dette merket på retusjert og manipulert reklame Etter høringsrunden ble det klart at det ikke finnes noen unntak: – Endres noe som helst ved kroppen til personen i bildet, så skal det merkes, sier seksjonssjef Nina Elise Dietzel i Forbrukertilsynet.
Dette slipper du å merke på retusjert reklame når den nye loven trer i kraft Enkeltstående kviser som retusjeres er greit, men fjerner du mange, må du merke reklamen.
Mads Hansen til KOM24 om influensere: – Det er dette de lever av - det er klart de skal kunne reglene VGTV-profilen er ikke overrasket over at flere norske influensere har blitt tatt for mangelfull reklamemerking.
Nils sier han blir helt ko-ko av Isbilens lydmarkedsføring – Det er ikke nødvendig i vår teknologiske tid, hvor vi har apper og SMS-er som kan varsle om hvor den bilen er.
Norrøna brukte bilde av en fjelltopp i forbindelse med butikkåpning, nesten hundre kilometer unna butikken – Om annonsen fikk reaksjoner, kan vi leve med det
Forbrukertilsynet mener Wizz Air-reklame er lovstridig Forbrukertilsynet mener at Wizz Airs påstand om at de er Europas grønneste flyselskap er i strid med markedsføringsloven.