– Influenserkritikken bommer på målet Kritikken av influensere blir for personlig og undervurderende, mener influenserforsker Mathilde Hogsnes.
Sophie Elise lanserer nytt selskap: – «Girls also have needs» Mens influenserne lanserer sine egne merker, reflekterer Sophie Elise og forskeren over suksessens utfordringer og hvorfor eierskap er blitt en naturlig utvikling i bransjen.
Influenser om rapport-funn: – Ikke overrasket Flere faktorer påvirker det reklamebaserte innholdet til ulike influensere.
Ser en endring i Sophie Elises profilering – har friheten til å velge og vrake Sophie Elise har vært gjenstand for kontroverser, men nå ser eksperter en profilendring til Norges største influenser.
Tenåringsguttene spiller en ubevisst og sentral rolle i markedsføringen « –Hvem er her for Prime?, ropte duoen KSI og Logan Paul på Bryggetorget på Aker Brygge tidligere denne uka. Slik lager de et hyperkommersielt fellesskap når de reklamerer for energidrikken sin», skriver Mathilde Hogsnes.
NRK behandler Sophie Elise Isachsen som en hvilken som helst innholdsleverandør «NRK behandler Sophie Elise Isachsen som en hvilken som helst innholdsleverandør. De overser et helt sentralt aspekt, nemlig at hun er en influenser med en enorm påvirkningskraft», skriver Mathilde Hogsnes.
Vixen overser millionomsetningen hos norske influensere «Influenserne er kommersielle aktører. Dette aspektet synes ikke å anerkjennes av Vixen Awards», skriver Mathilde Hogsnes.