– Influenserkritikken bommer på målet Kritikken av influensere blir for personlig og undervurderende, mener influenserforsker Mathilde Hogsnes.
Reagerer på kritikk: – Jeg tror det handler om at mange rett og slett ikke liker influencere «Denne høsten har vi i Max Social, sammen med en modig kunde, beveget oss inn i et nytt segment: Eiendomsbransjen 🏙️ Det har irritert mange!», skriver Cecilie Sørum Eriksrud i dette innlegget.
Oskar Westerlin forsvarer boligreklame: – Ikke uansvarlig Influenseren forsvarer sin boligreklame etter advarsel fra Norges Eiendomsmeglerforbund. Mener kampanjen kan hjelpe unge inn på boligmarkedet.
Ut mot influenser-reklame: – I verste fall i strid med loven Flere influensere reklamerer nå for boligprosjekter, men Norges Eiendomsmeglerforbund fraråder sterkt denne praksisen. De mener forbrukere risikerer å bli utsatt for ubalansert og villedende markedsføring.
Flere bedrifter omfavner TikTok-trender mens eksperter advarer TikTok-trenden sprer seg raskt – men er det på tide å gi seg mens leken er god?
Baller og sykepleiere: Dette har Comfyballs og Sykepleierforbundet til felles De er alle blitt genierklært fordi de når ut til unge menn. Men hvordan mener de selv at de gjør det?
Max Social gikk fra tap til millionoverskudd på ett år Profilbyrået snur minus til pluss. TikTok-satsing og produktlanseringer ga rekordinntekter i 2023.
Forlater Max Social – No Name utvider stallen med kunstner Kunstneren Thea Klingvall går fra Max Social til No Name Oslo som sitt byrå for å utvikle samarbeid med merkevarer.
Max Social-sjefen om Bernt Hulsker-saken: – Krasjkurs i krisehåndtering – Jeg har ikke barn selv, men av og til føles det som om jeg har 40 stykker.
Slik jobber profilbyråene for å bli attraktive – Når vi tar inn en profil, tenker vi mange år fram i tid.
Oskar Westerlin felt for TikTok-markedsføring Det gikk så langt at en rektor så seg nødt til å invitere Westerlin for å unngå at ungdommen skulle forlate skolen.
Byråene om Meta-endringene: – Kan skape problemer Algoritmer skal sørge for at de under 18 år skjermes for skadelig innhold på Facebook og Instagram. Det kan føre til misforståelser.
Mads Hansen medeier i nytt profil- og innholdsbyrå Sammen med tidligere VG-ansatte og komikermiljøet «Humornieu», har flere TV-kjendiser gått inn i et nytt profil- og innholdsbyrå.
«Årets matinfluensere» får kritikk for å fremme usunn mat blant barn – Med den påvirkningskraften, hadde man håpet de kunne ha presentert noe annet enn bare usunn og ultraprosessert mat, sier matinfluenseren.
Kristin Gjelsvik ferdig i Max Social - går til konkurrenten Influenser Kristin Gjelsvik er ikke lenger en del av VG-byrået Max Social.