Mediaforum og Mediebyråforeningen inngår samarbeid Samler nå kreftene for første gang i et samarbeid som har som mål å styrke den faglige utviklingen i bransjen – og å samle flere stemmer, perspektiver og fagmiljøer under én felles agenda.
Reklamemarkedet til værs i vinter – har økt med 270 mill. Påsken flyttet seg til april og vipps ble vinteren mye bedre.
Etterlyste bedre samarbeid: Dette svarer bransjeorganisasjonene – Vi er med andre ord ikke helt enig med Mussa.
Når vi ikke møtes, lærer vi heller ikke «Det jeg lurer på er om vi prøver å komme videre? Prøver vi å dele? Prøver vi å lære? Prøver vi å bli bedre?», skriver Mussa Dagnew i dette innlegget.
Dette er vinnerne av Performance Awards 2025 Performance Awards hedrer årets beste prestasjoner – og i år satte konkurransen rekord med hele 87 innsendte bidrag.
Anorak-duo vant Young Lions Digital 2025 Det var en intens konkurranse med totalt 15 kreative team fra reklame- og mediebyråer som konkurrerte om å løse en krevende brief fra Visit Svalbard.
Her er årets shortlist til Performance Awards Med hele 87 bidrag er antall innsendte jobber til årets Performance Awards høyere enn noensinne.
Medieinvesteringene har økt med 100 millioner i 2025 Mediebarometeret fra Mediebyråforeningen viser en oppgang på 7,5 prosent i medieinvesteringene så langt i 2025, sammenlignet med samme periode i fjor.
Her er shortlisten til Young Lions Digital Etter en intens konkurranse har juryen valgt ut de beste bidragene som nå kjemper om å vinne den prestisjefylte prisen.
Tar over som ny leder i Bra Søk Etter fem år som leder for Bra Søk, trer Magnus Strømnes Bøe tilbake, og Erik Storm tar over roret.
GroupM-duo til Cannes: – Pulsen er i hundre Maja Wirum og Angelika Marcinkeviciute fra GroupM Nexus vant Young Lions Media Norge med sin kampanje «Listen to your pulse». Nå skal de representere Norge i Cannes.
Dette er juryen til Performance Awards 2025 Årets jury består av 24 eksperter fra både store og små byråer og annonsører.
Tok sluttpakke i Aller Media: – Vi gleder oss til å styre hele skuta selv Benedicte Wessel-Holst og Lasse Engeland forlater Aller Media etter henholdsvis 16 og 21 år for å satse fullt på podkasten Interiørrådet. Sammen med interiørarkitekt Tone Kroken og plattformpartner Acast skal de videreutvikle prosjektet, som tidligere har vært en del av KK-universet.
Presenterte nye tall om bærekraft: – Folk stiller høyere krav Adrien Bjørnskau i Dentsu X sier de har mye innsikt om forbrukerne, og at flere og flere bryr seg om bærekraft.
Arrangerer kick-off for Young Lions 2025 Fjorårets stjerneskudd skal blant annet dele sine erfaringer.
Camilla Gåre om kunsten: – Mer avkledd, åpen og tilgjengelig Daglig leder i Mediebyråforeningen, Camilla Gåre, finner inspirasjon og balanse i kunsten – et fristed der alt er synlig og autentisk.