Foreldre oppfordres til å overholde aldersgrensen på sosiale medier Seks statlige etater går sammen og oppfordrer foreldre til å holde aldersgrensen på sosiale medier for barna sine.
Medietilsynet justerer vekting av reklameinntekter for TV 2 De eldre TV-seerne blir mer og mer attraktive for annonsørene. Det påvirker TV 2s inntekter.
Carat-sjefen toner ned annonse-krisen: – Avisene skiller seg ikke ut Stian Jansen sier at de fremdeles ser på norske aviser som svært viktige annonse-kanaler.
Bekymret for annonse-tallene: – På tide at annonsørene backer opp ordene sine Norske aviser taper annonse-kampen mot globale aktører. Dette sier mediene selv om utviklingen.
ANFO-sjefen om nedslående rapport: – Ganske skuffet Jan Morten Drange synes det er synd at store internasjonale selskaper soper inn annonsekronene foran øynene til redaktørstyre aviser.
Færre brudd på reklamereglene hos norske tv-kanaler Medietilsynets store vårkontroll avdekket tre brudd.
DSA håndhevet i EU: Norge venter på implementering av nytt regelverk – Det er på tide at vi får slike reguleringer, sier direktør Mari Velsand i Medietilsynet.
Ingen brudd på reklameforbudet i julen – Kringkasterne overholder som regel reklameforbudet på en god måte.
Medietilsynet reagerer på manglende merking av reklame i BA-serie BA legger seg flate og innrømmer merke-tabbe.
Oskar Westerlin anklaget for skjult reklame i «Forræder» Skjult reklameanklager og Medietilsynets klare reaksjoner.
– Enten bør loven endres, eller så bør den opphøre Christian Schjelderup i Pressure mener forbudet mot politisk reklame ikke gir mening i 2023.
Fagforbundet stoppet valg-reklamer på strømmetjenester: – Vil ikke utfordre forbudet Fagforbundet har flere reklamefilmer i ulike strømmetjenester før lokalvalget. Nå har de besluttet å ikke lenger bruke Viaplay og TV 2 Play.
Unge krever en tryggere digital oppvekst Bedre forbrukervern, styrket rettssikkerhet og økt medvirkning fra barn og unge selv. Dette er noen av kravene som Medietilsynets ungdomsnettverk presenterer for barne- og familieministeren under Arendalsuka.
Slutter i Medietilsynet - går til kommunal stilling Nina Bjerke har jobbet i Medietilsynet siden 2018. Nå skal hun inn i kommunikasjonsavdelingen til Fredrikstad kommune.
VGTV får advarsel fra Medietilsynet etter brudd på reklameregler – Regelen er laget for å gjøre seerne oppmerksomme på at et produkt er plassert i et redaksjonelt program mot betaling.
Disse vil bli kommunikasjonsdirektør i Medietilsynet 19 søkte på stillingen, men så trakk 1/3 av søkerene seg.