I kriser er det gjerne håndteringa som glipper. Håndtering er kommunikasjon «FpU-leder Simen Velle håndterte sine feilsteg på en forfriskende, moden og tillitvekkende måte. Det mener jeg fortsatt, selv om han snublet litt på veien», skriver Jan Tore Savic Knutsen.
Kommunikasjon, skyting og stafett «Igjen skrives det om svenske tilstander, utenforskap i idretten, sprengt banekapasitet og skyting. Kommunikasjonsutfordringen ligger å skape forståelse for at østkanten er mer enn dette», skriver Yousef Musavi.
Bruk av generativ AI i reklame «Oppsummert kan man vel da si at EU gir blaffen i hvordan generativ AI brukes i markedsføringsaktiviteter. Og det er en god vurdering», skriver Carsten Gunnarstorp, advokat i ANFO.
Jeg tror ikke vi kommer til å se én stor gigant som Facebook i fremtiden «De gigantiske kanalene vi kjenner i dag vil selvfølgelig gjøre sitt for å kvele de små og åpne versjonene, men i det siste har det skjedd en hel rekke endringer som tyder på at disse uavhengige kanalene er kommet for å bli», skriver Katinka Sletten.
Mennesker vil se mennesker, ikke bedriftslogoer «I det siste har jeg begynt å inkludere meg selv mer i innholdet jeg produserer på jobb. Hvorfor? Fordi det er effektivt», skriver Bella Engh.
Næringslivsledere er for passive «Dynamikken mellom næringslivet og politikken er i endring. Selskapene må finne sin plass», skriver Olav Vaksvik Hansen.
Derfor bør tillit trumfe ytelse i digitale strategier «Vi bør prioritere plattformer som ikke bare leverer ytelse, men som først og fremst demonstrerer en høy grad av transparens og etikk», skriver Jan Berthrand Danielsen.
Hvordan dealer vi med Homo Impatiens? «Gen Z trenger mer sekundering enn tidligere generasjoner. Det er på tide å snakke om employer boosting», skriver Ingunn Solli.
Ta eierskap til krisen, før krisen tar deg «Angrende syndere, som erkjenner sine feilsteg, som har lært av dem og endret seg, er mennesker vi gjerne tilgir», skriver Jan Tore Savic Knutsen om Simen Velle.
En avgjørende plattform for merkevarebygging blant unge «Forståelse og dyktig bruk av TikTok er ikke bare nyttig – det er avgjørende. », skriver Elke Vindenes og Andrea D. Hugvik.
Følger du denne perfekte oppskriften, får du tusenvis av visninger på LinkedIn! «Kan det være for godt til å være sant?», skriver Halvor Pritzlaff Njerve.
Når markedsføring overskygger virkeligheten «Minoriteter har en tendens til å få skinne – på dager som passer organisasjonen best», skriver Ashkan Parvizian
Derfor kjøper alle designtjenester «Det blir stadig mer krevende å bli hørt, forstått og husket i en stor verden hvor stadig mer foregår på små skjermer», skriver Christoffer Nøkleby.
Tusen takk Harald Eia! «Harald Eia lurte Dagbladet trill rundt med en tekst skapt av kunstig intelligens. Det er bare å si tusen takk!», skriver Anne-Lise Mørch von der Fehr.
Hvem er fremtidens markedsførere? «Vi har analysert over 20 000 stillingsannonser. Resultatet sier mye om hva slags kompetanse som blir viktig for markedsavdelinger fremover», skriver Aleksandra Jbara og Evgeniya Chabanova.
Slik bruker du TikTok i rekruttering «Vi ser at bedrifter ofte leter etter folk på feil sted», skriver Camilla Egner.
Jungelens markedsføringslov – der de (tilsynelatende) grønneste overlever «Vi ser det ofte mer i ord enn i handling hos ulike markedsavdelinger og reklamebyråer der ute», skriver Jørgen Bakke Fredriksen.
En meningsløs trend «Hvis du vil utnytte den ekstra rekkevidden og engasjementet bildeposter gir, bør du kombinere bildeposter og linkposter», skriver Ståle Lindblad.