Eat. Sleep. Play. Repeat. «Tør merkevaren din å leke i sosiale medier?», spør Andrea Brygard i dette innlegget.
Derfor har merkevarer som er flinke til å utnytte savnet stor suksess «Ikke alle forsøk på å bruke nostalgi treffer riktig», skriver Petter Wiencke.
ANTI-sjefen om 2024: – Klarer vi å komme oss gjennom denne tida med null i resultat og uten å nedbemanne er vi fornøyde med det Regnskapstallene er klare. Så mye stupte inntektene til ANTI i 2023.
Landor flytter inn hos Hill & Knowlton Nok et WPP-selskap flytter inn hos Hill & Knowlton i VIA Vika. – Styrker samarbeidet og nettverket, sier Andreas Wabø i H&K.
Esso Energi velger Edge Branding – Med Essos Energis kontinuerlige vekst og en betydelig satsing på salg, har markedsføringen blitt nedprioritert.
Dette er byrået bak den «nye» RBK-logoen Rosenborg har fått ny drakt og logo. Investeringen skjer i en tid der klubbens økonomi er hardt presset.
Trigger skal mekke reklame for Mekonomen – Vi skal bidra til å gi bileiere mindre klump i magen, sier Trigger-Tone.
Mener norske markedssjefer har manglende fokus på nye kunder Halvparten av norske bedriftsledere oppgir i en ny, stor undersøkelse å ha hovedfokus på eksisterende kundemasse i stedet for å jakte nye – det bekymrer ekspertene.
Thomas Kolster om merkevarenes jobb for å holde seg relevante: – Som å jakte på regnbuen Når alle merkevarer framstiller seg selv nærmest som Mor Teresa og Gandhi er det noe galt. Det mener Thomas Kolster som ber merkevarene bli mer ærlige i kommunikasjonen.
Merkevaren Rema 1000 knuser Lego i Danmark – Sliter mer i Norge Rema 1000 har klatret til topps både på bærekraftsmåling og på merkevaremåling i Danmark. Skylder på slitasje for dårligere resultat i Norge.
SAS lanserer helt ny kommunikasjonsplattform: – Nå begynner en helt ny tid – For våre kunder og internt begynner nå en ny tid, sier SAS sin kommunikasjonsdirektør til KOM24. I dag lanserer de en helt ny merkevareplattform.
Da ølfestivalen ikke fikk reklamere for produktene måtte de tenke kreativt Takket være strenge norske alkoholregler måtte gjengen bak ølfestivalen What's Brewing tenke annerledes. Merkevarekonseptene har gitt dem internasjonal oppmerksomhet.
Flere av Markedssjefenes kunder ønsker seg «Vipps-språket» Elin Scott forteller hvorfor tone of voice er så viktig, og mener den samme stemmen kan brukes i alle kanaler.
TV 2 samler hele kanalens kommunikasjon inn i ett konsept Ønsker å styrke relasjonen til publikum ved å fornye TV 2 som merkevare.