Frykter store inntektstap for idretts- og kulturliv med nytt reklameforbud Sponsor- og Eventforeningen frykter nytt lovforslag kan føre til store inntektstap for idretts- og kulturtilbud på grasrot- og breddenivå.
Slår alarm om reklameforbud: – Kan få store følger Bård Hoksrud (FrP) mener det må være grenser for hvor inngripende politikken skal være for folk og næringslivet.
Sju butikker felt for markedsføring av Prime Sakene føyer seg inn i en trend der Matbransjens Faglige Utvalg (MFU) må ta stilling til leketøysforretningers markedsføring av usunne produkter overfor barn og ungdom.
Funkygines brød og influenserreklame under lupen Markedsføring av usunn mat rettet mot barn forbys. Men hva regnes som usunt? Brødene markedsført av profilen Funkygine kommer nemlig ikke gjennom WHOs nåløye.
Oskar Westerlin felt for TikTok-markedsføring Det gikk så langt at en rektor så seg nødt til å invitere Westerlin for å unngå at ungdommen skulle forlate skolen.
Stor oppslutning om å begrense reklame for usunne varer rettet mot barn Både Nasjonalforeningen for folkehelse og Forbrukerrådet mener barn er for dårlig beskyttet mot reklame for usunne varer. De krever sterkere lut.
Frifunnet i MFU for markedsføring av fruktdrikk til barn Ikke felt for Facebook-kampanjen fordi den i hovedsak var rettet mot voksne.
Eventyrfabrikken felt for markedsføring til barn Utdeling av godteri vurdert som markedsføring i strid med MFUs retningslinjer..
TV-reklame felt i MFU. Orkla innkaller til møte for å «skjerpe egne rutiner» Matbransjens Faglige Utvalg har behandlet to klager knyttet til reklamefilmer for kjeksen «Safari».
Egon restaurant felt i MFU for markedsføring rettet mot barn Egon Lagunen er felt for markedsføring av usunn mat rettet mot barn.