Kritisk til mediehåndteringen: – Bør ha en strategi som alle skjønner NRK-kommentator Jan Petter Saltvedt mener Fotballforbundet har mistet kontrollen når stjerner som Erling Braut Haaland og Caroline Graham Hansen ikke stiller opp for pressen.
Ekspert reiser større spørsmål om sponsor-trend: – Usikker på om de får verdi for pengene Equinor avslutter samarbeidet med både Skiforbundet og Norges Fotballforbund. Flere mener de vil slite med å finne erstattere på sponsormarkedet.
Involve Advertising inngår rammeavtale med NFF Avtalen gjelder for levering av tjenester innen grafisk design og kreativt arbeid.
Frida.tegner bidrar i likestillingskampanje i fotballen – Det er vel så viktig å formidle at unge jenter også kan satse på en karriere.
Thon Hotels forlenger støtte til NFFs jentesatsing – Avtalen har stor betydning for norsk fotball, sier fotballpresident, Lise Klaveness.
En av disse stikker av med prisen «Årets samfunnsengasjement» – Det er fint å se at stadig flere aktører benytter spons og event som virkemiddel for å fremme bærekraftagendaen, sier juryleder for Spons- og Eventprisen.
VIF og Clear Channel tar et oppgjør med rasisme og trakassering i fotballen For mange fotballspillere er trakasserende ord og meldinger en del av hverdagen. Nå lanserer Vålerenga og Clear Channel kampanjen «La fotball være fotball» der de oppfordrer hele fotballfamilien til å ta del i kampanjen.
NFF-blemme: Spurte hva Fair play betyr for folk – fikk Twitter-storm i retur – Hvordan synest dere dette gikk, NFF?
Forstår Norges fotballstjerner hva de kommuniserer når de setter seg selv over et Europa med brukket rygg? «Landslaget skal fostre holdninger om dugnad og felleskap, men selvopptatte stjerner gjør sitt beste på å kommunisere at Gerhardsen-ånden i garderoben er for lengst død», skriver Erik Waatland.