Byråkampen 2024: Publicis slo konkurrentene i jakten på mediemilliarden Mediekontoer verdt 1,4 milliarder kroner var i spill i 2024. Dette er de store vinnerne på det norske markedet.
Spalt PR har varslet ny satsing i Norge – slik gikk det med dem i fjor Bedre inntekter, dårligere resultat.
Kan Trump påvirke mangfoldsarbeidet i Norge? «Med Pride-måneden som nærmer seg, blir det spennende å se hvilke selskaper som et overfladisk markedsføringsstunt», skriver Ester Conings Vanvik.
Rabble vil utfordre norske annonsører: – Merkevarer må snu på hver krone Den svenske annonseplattformen Rabble vokser raskt. Nå satser de for fullt i Norge og henter Kaja Palmer Sørholt for å lede markedet. – Målet er å bli en naturlig del av mediemiksen for norske FMCG merkevarer, sier hun.
Birgitte Borkenhagen Flåten er ny Managing Director for Merkle Norge – Jeg gleder meg til å ta fatt på lederoppgaven.
Reckitt og Initiative fortsetter sitt samarbeid i Norden Etter en tøff høst hos Initiative og Mediabrands med underskudd og nedbemanninger, kan de endelig dele gode nyheter.
Reklamemarkedet vokste mindre enn prisstigningen i 2024 Vokste mindre enn prisstigningen. Fikk ikke den ønskede juleveksten. Forventer kraftig vekst i 2025.
Hevder Norge sakker akterut i KI-revolusjonen Mener norske selskaper og arbeidstakere ligger langt bak sine europeiske motparter i bruk av, innsikt i og verdiskapning fra GenAI. Det kan man tape milliarder på.
TikTok-veksten fortsetter – ingen plattformer bruker man mer tid på Du vet den følelsen når du er på TikTok og du føler du har skrollet i timevis? Du er ikke aleine om å ha det sånn.
Dette var krisekommunikasjonen Toyota brukte da «alt» gikk galt Det var høye forventninger til Toyota bZ4X, som markerte bilmerkets inntreden i elbilmarkedet. Sikkerhetsproblemer og ytelseskrav satte merkevaren på prøve, og Toyota måtte håndtere en krevende krisesituasjon.
Tolv nye partnere i NoA Norge i år – Det er alltid en stor glede å invitere nye partnere fra selskapene våre.
XPENG valgte Geelmuyden Kiese Skal være deres fullservice-byrå for å støtte all markeds- og selskapskommunikasjon i Norge.
Nationen har valg POL som sitt nye reklamebyrå – Norge trenger en solid avis som ser landet vårt fra distriktenes perspektiv.
Medieinvesteringene fortsetter i pluss Mediebarometeret fra Mediebyråforeningen viser en oppgang på 2,2 prosent etter årets 10 første måneder. Men tallene for oktober deler de ikke.