Kritisk til mediehåndteringen: – Bør ha en strategi som alle skjønner NRK-kommentator Jan Petter Saltvedt mener Fotballforbundet har mistet kontrollen når stjerner som Erling Braut Haaland og Caroline Graham Hansen ikke stiller opp for pressen.
Slik endret Gjensidige sponsorstrategien sin En gutt som hadde planer om å ta livet sitt ble reddet av Gjensidiges festivalsatsing. Nå introduserer de Pusterommet på flere arenaer.
Ekspert reiser større spørsmål om sponsor-trend: – Usikker på om de får verdi for pengene Equinor avslutter samarbeidet med både Skiforbundet og Norges Fotballforbund. Flere mener de vil slite med å finne erstattere på sponsormarkedet.
Involve Advertising inngår rammeavtale med NFF Avtalen gjelder for levering av tjenester innen grafisk design og kreativt arbeid.
Frida.tegner bidrar i likestillingskampanje i fotballen – Det er vel så viktig å formidle at unge jenter også kan satse på en karriere.
Går til miljøkamp med Trigger på laget Handelens Miljøfond og NFF går nå ut med en felles kampanje. Valget for samarbeidspartner falt på Trigger, etter konkurranse med flere andre byråer.
Benedicte er ny SoMe-sjef i NHF – bytter fra fotball til håndball Benedicte Watne Olsen er ansatt som ansvarlig for sosiale medier i Norges Håndballforbund – kommer fra samme stilling i Norges Fotballforbund.
VIF og Clear Channel tar et oppgjør med rasisme og trakassering i fotballen For mange fotballspillere er trakasserende ord og meldinger en del av hverdagen. Nå lanserer Vålerenga og Clear Channel kampanjen «La fotball være fotball» der de oppfordrer hele fotballfamilien til å ta del i kampanjen.
Her blir Nucleus-rådgiveren skjelt ut av Vålerenga-trener Dag Eilev Fagermo Henrik er både kommunikasjonsrådgiver og toppdommer. – Det beste fra to verdener.
Norske aktører hiver seg på sosiale medier-boikott NFF og Vålerenga støtter kampen mot rasisme. Holder seg unna sosiale medier.