Tenk hvis kommunikasjonsfolk i offentlig sektor hadde brust like mye med fjæra som våre venner i byråbransjen «Det er noe kommunikasjonsfolk i offentlig sektor kan legge bort: beskjedenheten», skriver Guro Lindebjerg og Maren Bækkelund Ellingsen i dette innlegget.
Ingen fortjener en tullejobb «Godt kommunikasjonsarbeid har stor verdi, men det er ikke gitt at alle ser det. », skriver Ole Christian Apeland.
Uenig i Apeland-kritikk: – Begynner i feil ende – Ingen undersøkelser som bekrefter påstanden, sier Anne-Lise Mørch von der Fehr.
Ole Christian Apeland: Omdømeekspert, eller omdømeknusar? «PR-topp og omdømeekspert, Ole Christian Apeland, meiner det er mange kommunikasjonsrådgjevarar i det offentlege som har tullejobbar. Snakk om å skyte seg sjølv, og faget, i foten. », skriv Arne Eithun
PR-topp kritisk til kommunikasjonsfolk i det offentlige: – Tullejobber Ole Christian Apeland er svært kritisk til at det offentlige bruker store summer på kommunikasjon.
Kongehuset avfeier bruk av PR-byrå: –Åpenbart behov Flere er enige i at Kongefamilien og Marius Borg Høiby har et stort behov for krisehjelp. Men ingen av de store byråene har blitt spurt.
Byråtoppene forteller: Dette kreves for å få jobb hos oss Til høsten er det mange som vurderer nye karrieremuligheter, og i den anledning har vi snakket med ulike ledere i kommunikasjonsbransjen om hva som kreves for å få jobb hos dem.
Topplederne om krisene de har håndtert: – Det gjør vi aldri igjen Avtroppende Schibsted-sjef Kristin Skogen Lund forteller om hvordan pandemien endret kommunikasjonen i selskapet. Og Innovasjon Norge-sjefen deler en PR-flause han aldri vil gjenta.
Vipps satte omdømme-rekord: – Har en ambisjon om å nå enda høyere Vipps-sjef Rune Garborg er storfornøyd med at de er landets best likte virksomhet. Men han tror fortsatt det er rom for forbedring.
Byråenes bruk av KI: Så langt har de kommet nå Hele 88 prosent sier at de bruker en form for generativ KI.
Over halvparten av PR-folk vurderer karrierebytte: – Oppsiktsvekkende Fersk rapport kommer med nedslående funn om PR-bransjen i Norge, Sverige og Danmark. Norske ledere kjenner seg igjen.
Dette gir byråene i julegaver til kunder og ansatte Det er særlig stor variasjon i hva byråene gir i gaver til kundene.
Tror «Bamsegutt»-saken vil skade NRKs omdømme NRK er i hardt vær, og trakk tilbake serien «Ingen elsker Bamsegutt». Nå mener flere at rikskringkasteren har fått en ripe i lakken.
Ingen krise i kommunikasjonsbransjen – kjører på som før KOM24 har tatt tempen på kommunikasjonsbransjen. Der er det omtrent ikke noen nedkjøling, mener byråtoppene selv.
Byråene forbereder seg til Arendalsuka: – Startet planleggingen i bilen hjem i fjor KOM24 har snakket med en rekke aktører innenfor kommunikasjon og PR om deres deltakelse under Arendalsuka.
Oscar Glorvigen Apeland til Apeland Oscar Glorvigen Apeland er ansatt i Apeland som kommunikasjonsrådgiver.
«Ei sinnssjuk reise»: Menneska som skapte norsk PR-historie Då andre verdskrig var over var det mange nordmenn som var svært fasinert over dette med public relations. Slik utvikla bransjen seg til det me kjenner i dag.