Seks av ti i reklamebyrå bruker KI til å lage innhold Teft sin årlige bransjeundersøkelse viser at bruken av KI har doblet seg i bransjen siste året. Mest ivrige er de i reklamebransjen.
Nå er de i gang med å samle inn svar til årets Teft-undersøkelse For 14. år på rad lanserer Teft Bransjeundersøkelsen.
Ett år siden ChatGPT kom – så mange i bransjen bruker generativ KI Teft har spurt 1250 bransjefolk. Her er svarene de kom med.
Her jobber de som er mest fornøyd med det faglige miljøet i bransjen Dette kommer fram i årets «Bransjerapporten» fra Teft.
Teft prøver å finne jobb til ukrainske Anastasiia – Den helt store responsen har uteblitt foreløpig, og det overrasker i grunnen ikke, sier Ole Janzso.
– Skal vi oppnå likestilling må alle med, sier Yrja Oftedahl – Det nytter ikke at vi kvinner står å skriker på sidelinjen alene, alle må med om det skal skje en endring.
Bærekraft, til hvilken pris? «Bærekraft kan vi lett kåre til de siste årenes store buzzword. Men hva betyr det for den enkelte ansatte at selskapet de jobber i bidrar til verden med mer enn sysselsetting?»
Ole Janzso tror at det snart er slutt på lønnsforskjeller mellom kvinner og menn – Det er på tide, synes jeg.
I år vil Teft dele opp bransjerapporten - vil gi innsikt allerde i desember Tirsdag sender Teft ut årets undersøkelse som danner grunnlaget for bransjerapporten for kommunikasjonsnæringen.
Rekrutteringsbyrå: – Første halvår har vært en eksplosjon med heftig vekst Jobbsøkende prioriterte noe helt annet enn forventet lønn i fjor.