Åpenhet er ikke lenger et valg «Åpenhet er en forutsetning for tillit. Ønsker du å bygge og opprettholde et godt omdømme, er åpenheten ikke lenger valgfri – den er helt nødvendig», skriver Anne-Lise Mørch von der Fehr.
Omdømmeeksperter om Ulsteins snuoperasjon: – Kaotisk og vinglete Kim Arne Hammerstad ser en motvillig leder i Ulstein, mens Dag Inge Fjeld påpeker utfordringen med at han sier nei til Stortinget. Trond Blindheim mener Ulstein burde vært ærlig fra start.
Märthas bryllupsstunt overrasker: – En blanding av catwalk, markedsføring og butikk – Med hele Europa som tilskuere skaper hun seg en personlig merkevare som «prinsessen ingen kan målbinde – ikke engang kongen», sier eksperten.
Ingen fortjener en tullejobb «Godt kommunikasjonsarbeid har stor verdi, men det er ikke gitt at alle ser det. », skriver Ole Christian Apeland.
Ekspert om NRKs Strømøy-håndtering: – Et mislykket forsøk på å skjerme ledelsen Da nyheten om at den kjente programlederen var ferdig i NRK sprakk, svarte ikke ledelsen på spørsmål fra pressen.
Omdømmeekspert om KrF-bråket: – Det verste man kan tenke seg En offentlig toppkrangel var det siste Kristelig Folkeparti trengte nå, mener Tor Wallin Andreassen.
Slakter beklagelsen til Marius Borg Høiby: – Det verste du kan gjøre Omdømmeekspert er klokkeklar på hva 27-åringen burde gjort annerledes da han skulle uttale seg til offentligheten for første gang etter pågripelsen.
Riksrevisjonen har best omdømme i offentlig sektor 30 av Norges mest kjente etater er målt, og i sum er tilliten på samme nivå som i fjor. Bane NOR ligger også i år på bunnen av listen.
Ekspert om DNB-resultatet: – Viser impotensen i omdømme-målinger Karl-Fredrik Tangen er kritisk til både DNB og omdømme-undersøkelser.
Jobbsøker får ikke svar: – Frustrerende, respektløst og lite konstruktivt Den nyutdannede masterstudenten har en bønn til alle arbeidsgivere der ute.
Viste slående tall til bransjefolk: – En krise for dere som sitter her Flere virksomheter sliter spesielt på tre viktige punkter.
Dette skjedde da Vipps skulle snakke på engelsk: – Lett å ende opp med «corporate bullshit» Vipps har en tydelig visjon om hvordan de skal opptre når de kommuniserer, både innad og utad.
Vipps satte omdømme-rekord: – Har en ambisjon om å nå enda høyere Vipps-sjef Rune Garborg er storfornøyd med at de er landets best likte virksomhet. Men han tror fortsatt det er rom for forbedring.
Traction 2024: Dette selskapet har best omdømme i Norge - se hele listen Vipps troner øverst på listen i 2024.
Sbanken må gjenopprette tillit: – Må jobbe knallhardt – Vi ser at meningene om oss, og om DNB er mange.
Mener melkemangel kan skade Tines omdømme: – Tillit tar tid å bygge, men ikke å rive Tine og Nortura får kritikk for mangelen på blant annet melk og egg i butikkene. Omdømmeeksperter mener dette kan få negative konsekvenser.
Ekspert om Dagbladets omdømme-situasjon: – Tar for gitt at det er med vilje Dagbladet har gjennomgått store endringer de siste årene. Dette har endret avisens omdømme, mener professor.
Estrid unnskylder kontroversen Et innlegg på sosiale medier fikk Gillettes advokater til å kontakte Estrid. Nå beklager det svenske barberhøvelselskapet utbruddet.