PR-byråene om mulig regjeringsskifte: – Alltid spennende hvordan politikk kan påvirke markedet Stortingsvalget i 2025 kan få stor betydning for det offentliges bruk av eksterne PR-tjenester.
Dette var krisekommunikasjonen Toyota brukte da «alt» gikk galt Det var høye forventninger til Toyota bZ4X, som markerte bilmerkets inntreden i elbilmarkedet. Sikkerhetsproblemer og ytelseskrav satte merkevaren på prøve, og Toyota måtte håndtere en krevende krisesituasjon.
PR-veteranen vil ikke bli sjef igjen: – Følte at jeg mistet taket på faget mitt som leder Øystein Bonvik var med på å grunnlegge PR-operatørene, og har jobbet flere år som sjef. Nå skal det mye til for å lokke han tilbake til byråverden.
PR-veteranen etterlyste en mer samlet bransje. Dette sier de andre byråene – Han innrømmer selv at han savner gamle dager.
Forblir tause i kjølvannet av KI-julekampanjen Friele skulle spre varme og medmenneskelighet i julen, men julekampanjen ble møtt med kritikk for bruken av KI – nå forblir selskapet tause.
Forfremmet under permisjon: – Å være mamma bør ikke være en hindring, men heller en superkraft Thea Rustad er tilbake i jobb etter nesten ni måneder i mammapermisjon, og vender nå tilbake til TRY Råd med en ny tittel. Under permisjonen ble hun forfremmet til fagansvarlig for PR.
Retorikkekspert om Støre: – De fleste ansatte gjør narr av slike uttalelser fra ledere Det koker internt i Arbeiderpartiet. Dette er retorikkekspertenes dom over Jonas Gahr Støres håndtering av kaoset.
OL-stjernen signerer med Baardsen Sport Med OL-gullet i Paris etablerte Solfrid Koanda (26) seg som en av Norges største profiler. Nå inngår «verdens sterkeste kvinne» et samarbeid med PR- og sponsorbyrået Baardsen Sport.
PR–stunt gikk viralt: – Ingen har gjort noe lignende i denne skalaen i Norge – Ordvalget var ikke tilfeldig. Vi forstår at reaksjonene kan variere, men vi støtter oss på det velkjente uttrykket: «All PR er god PR», sier Maciej Buczko, avdelingsleder i Oslo Bilutleie.
Raser mot Friele sin KI-julekampanje: – Mangler innsatsen budskapet fortjener Fotograf og markedsfører reagerer kraftig på at Friele bruker kunstig intelligens i årets julekampanje.
Nytt sportsbyrå lander storavtale Under en uke etter lansering har det nye PR- og sponsorbyrået Baardsen Sport inngått et samarbeid med advokatfirmaet Selmer.
Kundeliste-debatten raser: Rødt vil vite hvem Tor Mikkel Wara jobbet for i PR-bransjen – First House har betalt flere titalls millioner i skatt. Mímir Kristjánsson fra Klassekampen, som mottar subsidier, han kommer fra tilkarringsindustrien, svarer Tor Mikkel Wara.
Svein Tore Bergestuen inntar TV-skjermen som Linn Skåbers PR-rådgiver i «Hjerte til Hjerte»: – Vanskelig å holde seg alvorlig Hadde PR-krisen vært ekte, ville Bergestuen rådet henne til å gå i terapi og bytte bransje!
Durek Verrett har ansatt ny PR-rådgiver Den selvutnevnte sjamanen bekrefter til Nettavisen at Los Angeles-baserte Jenni Weinman vil håndtere pressen for ham fremover.
Masseflukt fra Släger Nærmere 30 personer har sluttet i Släger siden 2020. Flere tidligere ansatte beskriver et utmattende arbeidsmiljø preget av svært høy turnover. Släger-ledelsen kjenner seg ikke igjen i påstandene. – Smått absurd, svarer de.
Svensk storavis med hard PR-kritikk av den norske regjeringen I en lederartikkel fra Svenska Dagbladet i helgen, rettes skarp kritikk mot Norges håndtering av bistanden til Ukraina.
Ekte Kommunikasjon tar ny retning: – Ville forskjellige ting Ingebrigtsen leder nå Tinde Advise, Carlsen er ved roret i Fixd og Schau står bak Schriv.