Den store kommunikasjonsprisen: Forlenger fristen for å sende inn nominasjoner Stor pågang mot slutten gjør at fristen blir utsatt!
Eg er so lei dårlege pressemeldingar! «Vyrde kommunikasjons- og reklameperson som les dette: Kvifor er du så dårleg til å skriva pressemelding?», skriv Yngve Garen Svardal i dette innlegget.
De gode historiene som ikke blir plukket opp av media – har de likevel livets rett? «Å få redaksjonell omtale i et medielandskap preget av stadige endringer er lettere sagt enn gjort. Men betyr det at gode historier må vike – eller må bedrifter og næringsliv rett og slett se etter andre måter å få ut budskapet sitt på? », skriver Kristine Hagerup Thorstensen.
Det er mye sprengkommunikative kommunikatører kan lære av makrell «Enkelte ganger renner det over. Fordi det kan renne over. Kjernen i budskapet vårt forsvinner i tilleggsbudskap, detaljer og fiffige ekstrapoenger.», skriver Sigmund Clementz.
Fredagspressemeldingar som rømmingsveg «Kommunikasjonsfolk har hatt rykte på seg for å sende ut pressemeldingar om vanskelege saker på fredagar. Håpar for all del at vi har skrota den strategien, om ikkje er det på høg tid», skriv Arne Eithun.
Pressemeldingen er død – leve pressemeldingen «Ryktene om pressemeldingens død er betydelig overdrevne. I alle fall så lenge du følger disse rådene.» , skriver Sebastian Bergedahl Vernang.
Forsvarte pressemeldingens fremtid – Nå blir hun spurt om å holde kurs om de Stiller seg positiv til forespørslene hun mottar.
Ta mediene og deg selv på alvor – dropp pressemeldingen «Å sende den samme teksten til mange redaksjoner er som regel oppskriften på irriterte journalister og dårlig utbytte», skriver Trygve Wille Jordheim.
– Pressemeldingen er ikke død, den er undervurdert! Erfaren kommunikasjonsekspert mener det burde sendes ut flere pressemeldinger.
Slik klarte en enslig kommunikasjonsrådgiver å sette en liten fjellbygd på kartet for en hel nasjon – Vi er der større fjelldestinasjoner var for et par tiår siden, og for oss handler det mest om å få andre til å få øynene opp for oss.
Bergans legger ut på turne for å reparere slitte turklær Med «Tour de Sy» ønsker Bergans å bidra til å skape engasjement rundt et mer bærekraftig forbruk i Norge.
Slik klarte Marte Ramborg å gjøre alvorlige menn med veldig fine titler i Den Internasjonale Røde Kors-komiteen i Sveits svært opprørt .Marte sendte ut pressemelding om at Israel hadde brutt Geneve-konvensjonene.
Bleed står bak merkevarestrategi, navn og design til svensk bilabonnement Gjensidige og norske Imove har lansert bilabonnement-tjenesten Schysst i Sverige. Bleed står for merkevarestrategi, navn og design.
Petter ansatt som direktør for kommunikasjon og samfunnskontakt i Nkom Petter N. Toldnæs (43) er tilsatt som direktør kommunikasjon og samfunnskontakt i Nkom. Han starter i stillingen i oktober.
Marte går fra L'Oréal til Just Eat: – Som fulltidsarbeidende småbarnsmor var jeg godt kjent med takeaway-konseptet Fra hovedkontoret i Amsterdam skal Marte Kirkerød lede markedsføringen og PR-aktivitetene i Norge og Danmark.