Derfor strømmer Generasjon Z til LinkedIn «Det kan virke som om flere unge har logget seg på LinkedIn. Hvorfor har plattformen som lenge har vært gamlingenes fristed blitt relevant blant generasjon Z de siste årene? », skriver Maren Nan Myrseth og Henrik Dale, i dette innlegget.
Kruse Larsen og Pressure vokste videre i 2023 – Dette har vært et intenst år, der kundene har trengt oss enda mer enn tidligere.
Hvor er den norske topplederaktivismen? «Virksomheter og organisasjoner har mye å tjene på at ledere er synlige og engasjerte i sosiale medier. Likevel er det mange som fremdeles vegrer seg fra å logge på og ta plass», skriver Marie Nygaard Sørlien.
Kruse Larsen utvider med nytt byrå Kime er et tredje byrå som skal spesialisere seg på analyse og kommunikasjon.
Maren Myrseth forlater DN – blir rådgiver i Pressure – Jeg var klar for nye utfordringer i kommunikasjonsbransjen.
Vil en seier for personvernet bety kroken på døra for internett slik vi kjenner det i dag? «Det at Meta nå må endre forretningsmodell, og sannsynligvis gå mot en mer brukerfinansiert løsning, vil medføre konsekvenser for annonsørene», skriver Christian A. Schjelderup.
Kruse Larsen henter topprådgiver fra Posten Andreas Oftedal er ansatt som seniorrådgiver i Kruse Larsen. Oftedal har tung erfaring fra både politikken og kommunikasjonsbransjen.
Ingen krise i kommunikasjonsbransjen – kjører på som før KOM24 har tatt tempen på kommunikasjonsbransjen. Der er det omtrent ikke noen nedkjøling, mener byråtoppene selv.
– Enten bør loven endres, eller så bør den opphøre Christian Schjelderup i Pressure mener forbudet mot politisk reklame ikke gir mening i 2023.
Byråene forbereder seg til Arendalsuka: – Startet planleggingen i bilen hjem i fjor KOM24 har snakket med en rekke aktører innenfor kommunikasjon og PR om deres deltakelse under Arendalsuka.
Knallår for Kruse Larsen-selskaper – tar ti millioner i utbytte – Det ble nok et godt år, med jevn vekst i Kruse Larsen og sterk vekst for Pressure.
TikTok: En plattform med politikk, men uten politikere? «Denne uken kom nyheten: Departementene og Stortinget forbyr TikTok på tjenestetelefoner, og samme beskjed får folkevalgte i flere av landets kommuner. TikTok, som var en av suksessformlene fra det danske valget i høst, er nå i hardt vær i Kongeriket Norge», skriver Christian A. Schjelderup.
Tiden er overmoden for et frislipp av politisk reklame «Så kom dagen endelig. Dagen hvor Medietilsynet sa ja til å åpne for politisk reklame på TV. Og det eneste problemet jeg har med det: Dette skjer ti år for sent», skriver Christian A. Schjelderup.
Celine er diplomatisk og serverer både pinnekjøtt og ribbe til jul – Det skal sies at mannen min er vokst opp med kalkun på julaften, men så diplomatisk er jeg ikke. Det får være grenser.
Digital valgkamp i Danmark: Kan TikTok og Facebook-annonser flytte makt? «For det er ikke lenger bare valgplakater og TV-debatter som skal overbevise velgerne», skriver Marie Nygaard Sørlien.
Norske kommunikasjonstopper danser i protest med den finske statsministeren Pressure-sjefen mener dette aldri hadde skjedd hvis det var snakk om en mannlig statsminister.
2021 var et unntaksår, men endte godt for Kruse Larsen Kruse Larsen og Pressure økte omsetningen, antall ansatte og driftsresultatene i fjor. En stor del av veksten kom gjennom satsingene på helse, bærekraft og energi.