DNB og Dennis Hauger løfter mangfold og likestilling under Formel 2-løpene DNB kraftsamler flere samarbeidsavtaler, og fargelegger Dennis Haugers bil med Pride-farger under konseptet sitt «Kom som du er».
LOs infosjef tar et oppgjør med kommentarfeltene: – Mange spy-emojier og ufint språk Trond Gram er ikke imponert over holdningene til Pride i sosiale medier.
Regnbuen er ikke bare en støtteerklæring, det er også en forpliktelse «Pride-måneden er over oss, og sosiale medier florerer av merkevarelogoer i regnbuedrakt. Kan merkevaren din være en god alliert og samtidig unngå regnbuevasking?», skriver Elisa Stewart Nilberg,
Mener «pinkwashing» er et økende problem Styrelederen i Bergen Pride mener flere aktører i næringslivet bruker regnbueflagget som symbol, uten å legge tilstrekkelig vekt på verdiene som flagget representerer. KOM24 har spurt flere selskaper om hva de mener om saken.
Støtter bedriften din Pride? Slik unngår du «rainbowwashing»! «Som med alt annet finnes det en riktig og en feil måte for en bedrift å støtte Pride på», skriver Thea Skjelbred i dette innlegget.
Oslo Pride-sjefen mener mange misforstår bevegelsen: – Vi har en jobb å gjøre Pride-feiringen er rett rundt hjørnet. Oslo Pride-leder Dan Bjørke åpner opp om de mange utfordringene de støter på i kommunikasjonsarbeidet sitt.
DNBs Pride-kampanje «Kom som du er» nominert til internasjonale priser Forrige uke ble det klart at DNB sin kampanje «Kom som du er» i forbindelse med Oslo Pride er nominert i både Heavent og Sabre.
Sannum og Bergestuen får kritikk av Pride-festival «Arendal på skeiva» mener podkast-duoen løste opptaksproblemer på en dårlig måte.
Kritiserer Bud Light-morselskap for manglende håndtering av hets – Jeg ventet på at selskapet skulle ta kontakt, men det gjorde de aldri
Per-Roe har en helt spesiell stilling i Forsvaret: – Det viktigste jeg har jobbet med Per-Roe Petlund er Forsvarets første genderrådgiver.
Rundt 20 Trigger-ansatte jobber frivillig under Pride: – Fellesskap og stolthet Kommunikasjonsbyrået Trigger har åpnet opp for ansatte som vil hjelpe til under Pride-markeringen i Oslo.
Flagget til topps for håndteringen «Rent kommunikasjonsfaglig var dette veldig godt og smart løst når de først innså at de hadde gjort en feil», skriver Bente Kvam Kristoffersen.
Gjensidige fikk pride-sjokk i sosiale medier – Vi er sjokkerte og synes det er trist at vi fortsatt møter sterke reaksjoner over et regnbueflagg.
Happy Pride, til den som tør «Klumpen i magen kommer litt oftere opp i halsen nå som det er Pride og sakene dominerer nyhetsbildet», skriver Kristine Meek.
Oslo Pride skal dele krisehåndterings-erfaringer med nabolandene i Norden Oslo Pride har invitert nordiske Pride-arrangører til en samling i Oslo i helgen. Tema er krisehåndtering.
I juni var kommunikasjonen mellom politiet og Oslo Pride uklar – nå er alt klart for markering lørdag – Vi opplever god kommunikasjon hele veien der alt vurderes opp mot sikkerhet. Denne gangen har politiet hatt bedre tid til å planlegge sikkerheten med hensyn til rammen for det nåværende trusselbildet, sier pressesjefen i Oslo Pride.