Byråene om nytt lovforslag: – Alle må være sitt ansvar bevisst Bør det komme nye føringer for markedsføring av usunn mat?
Miljøagentene refser voksne holdninger Kampanjen går på sosiale medier og har overskriften «Voksne har ikke alltid rett».
Ramp-sjef vil bli barneombud: – Denne sjansen kommer bare hvert sjette år Mener barneombudet har et kommunikasjonsproblem.
Tror Meta-grep kan få konsekvenser for influensere Meta innfører begrensninger i hva brukere under 18 år får opp i feeden sin på Facebook og Instagram. Det kan få konsekvenser for markedsførere.
Stian fikk ideen til Barnas valg i 2016 – ved forrige valg stemte 70 000 barn digitalt – Data viser at barn stemmer uhildet og individuelt når de får tilpasset informasjon.
Snakk Kommunikasjon og Ramp styrker laget - henter fra NRK Øyvind Helland blir kreatør og produsent: – Småskummelt å bevege seg fra store, trygge NRK.
Skuespilleren har fått en rolle i TikTok-serien Toxic – Noe av det fineste med å jobbe på TikTok, er at det er så kort vei fra arbeid til tilbakemeldinger og publikum.
Norske barn og unge fortjener en mer nyansert debatt om TikTok «At Kina kanskje får vite hvor vi bor og hvor glad vi er i søte hundevideoer er kjipt, men det er MYE viktigere å være til stede for ungene våre», skriver Stian Barsnes-Simonsen.
Slik klarte ROS og Ramp å få mer enn 5,5 millioner visninger av TikTok-serien Toxic Hadde en utfordring med dramaturgien i serien: – Det er en helt ny måte å jobbe på, fordi man har så utrolig lite tid før folk scroller videre, sier produsent i Ramp, Silje Sirnes Winje.
750 000 har til nå sett Europas første dramaserie på TikTok – Det er ingen tvil om den mest effektive måten å nå målgruppen på er å bruke video på sosiale medier.
Snart kommer «Toxic» som er Europas første dramaserie på TikTok Ikke tilfeldig at serien vises på TikTok: – Vet at TikTok brukerne eksponeres for videoer med negativt kroppsfokus i strømmen av innhold, sier Silje Sirnes Winje i Ramp.