MFU feller fire butikker for markedsføring rettet mot barn Lekia, Yes Vi Leker og Extra Leker brøt retningslinjene – Sagene Torg delvis felt.
– 9 av 10 av disse KI-annonsene er ren søppel OpenAIs nye bildegenerator vekker både begeistring og bekymring i bransjen. – Skrekkblandet fryd er kanskje dekkende, sier kreativ leder Anders Muurman Holm i Morgenstern.
Kampanjestunt fra Cutters gikk viralt – så møtte kundene opp Frisørkjeden Cutters fikk firbeint besøk etter at en aprilspøk-kampanje spredte seg viralt i sosiale medier.
Går til «krig» mot McDonald’s – blar opp 7 millioner for nasjonal kampanje Dyrevernorganisasjonen Anima går til kamp mot McDonald’s med en kampanje til sju millioner kroner, og er klare til å spytte inn enda mer – kampanjen stopper nemlig ikke før fastfoodkjeden dropper turbokylling. Men McDonald’s svarer at det er for tidlig å si når det kan skje. Dette går pengene til.
Reklamebransjen i skuddlinjen: Trump-tariffer koster 200 milliarder Donald Trump fyrer av en ny handelskrig – og annonsørene trykker på bremsen. Bil, tech og retail kutter kraftig i budsjettene, og ekspertene varsler reklamefall på over 200 milliarder kroner i 2025. Nå advares det om trøbbel i hele verdikjeden.
Flytoget med ny reklamekampanje: Dropper bagasjen – bokstavelig talt Nytt tilbud skal gjøre reisen til Oslo lufthavn enklere for passasjerene.
NewsLab kåret til et av verdens mest innovative selskaper Norsk underdog på amerikansk prestisjeliste.
JCDecaux ruller ut «verdensnyhet»: – Rett foran nesen på tusenvis av mennesker Nye storskjermer lyser opp Oslos T-bane.
Nationaltheatret med satirestikk til hoppskandalen: – Vi har jukset Ski-VMs store snakkis får nå en teatralsk vri. Nationaltheatret parodierer hopplandslagets dress-skandale i en ny video – og får både hyllest og kritikk.
Ny kreatør og designer til Willy Kreatør og grafisk designer Embla Eide Robertson er ansatt i Willy Nikkers. Hun kommer fra en tilsvarende stilling i Fasett og startet i sin nye jobb 1. februar.
Rema 1000 med åpent stikk til konkurrentene: – Kom igjen, kopier oss! Rema 1000 ber konkurrentene følge etter på saktevoksende kylling. Responsen er heller laber.
Stranda «goes big» i Japan Når Stranda nå lanserer verdensnyheten Marinerte Spekeskiver med smakene Teryaki og Sweet Chilli, gjør de det stort – i Japan!
Snur i «prinsessegin»-saken – brøt ikke loven likevel Helsedirektoratet konkluderte i august i fjor med at ginen som ble laget til prinsesse Märtha Louise og Durek Verretts bryllup, brøt alkoholloven og forbudet mot alkoholreklame. Nå har Markedsrådet snudd.
Morgenstern vant Gullfisken 2024 Reklamebransjens store prisfest er over, og TV 2-seerne har stemt frem Morgenstern for Ice som årets Gullfisken-vinner. Premien? Reklameplass på TV 2 til en verdi av én million kroner.
24 timer til å vinne praksisplass: – Kan bli starten på en fast jobb Reklamebyrået POL lanserer et nytt rekrutteringskonsept for praksisstudenter. Gjennom konkurransen «POL, PILS & PRAKSIS» får deltakerne én dag på seg til å løse en kreativ brief – vinnerteamet får garantert praksisplass.
Tøft år for Ahead Group Et av Nordens største byrånettverk blør – men satser på ny strategi for å snu skuta.
Dagens Næringsliv styrker den kommersielle avdelingen Henter erfarne rådgivere fra Fantefilm Reklame og Amedia.