24 timer til å vinne praksisplass: – Kan bli starten på en fast jobb Reklamebyrået POL lanserer et nytt rekrutteringskonsept for praksisstudenter. Gjennom konkurransen «POL, PILS & PRAKSIS» får deltakerne én dag på seg til å løse en kreativ brief – vinnerteamet får garantert praksisplass.
Tøft år for Ahead Group Et av Nordens største byrånettverk blør – men satser på ny strategi for å snu skuta.
Dagens Næringsliv styrker den kommersielle avdelingen Henter erfarne rådgivere fra Fantefilm Reklame og Amedia.
Første influenser til å lede Gullfisken: – Jeg lever jo av reklame 7. februar skal reklamebransjen hylles og fjorårets beste reklamefilm kåres. Sendingen skal bli ledet av programleder Desta Marie Beeder og influenser Sebastian Solberg.
Innsendingen til Cannes Lions er åpnet – dette er nytt i år Nye vinnersjanser venter for norske byråer på den franske rivieraen. Dette er endringene på årets priser.
Mvh gikk rett på sak i kampen for et dyrevennlig nyttår Reklamebyrået hjelper Dyrebeskyttelsen Norge i arbeidet for et mer dyrevennlig samfunn - og kampen mot privat fyrverkeri.
Vipps og TRY sikrer fjorårets siste Sølvfisk: – En god investering Vipps avsluttet fjoråret med å lansere «tæpping» og blir belønnet med Sølvfisken for desember.
Oslo har blitt farget rosa i Squid Game-kampanje Oslo har blitt rosa med en massiv kampanje for Squid Game, men ikke alle lar seg imponere. Filmforsker mener markedsføringen skaper et paradoks.
KI-fakta, elefanter i rommet, og litt til «Elefanten i rommet er en nødvendig omstilling, og jobber og funksjoner som blir borte eller endret. Både på kundesiden og hos samarbeidspartnerne», skriver Jan Morten Drange i dette innlegget.
– Fått noen meldinger med «hæ!?» «Kiwi-Camilla» er historie – nå går Matilde Solbakken under sitt virkelige navn i reklamefilmene for Kiwi.
John Arne Riise truet med millionbot etter ulovlig reklame Nå har han svart Lotteritilsynet og lovet å rydde opp på sine kanaler.
Kommer med et varselrop: – Salg og reklame er på bunn – Jeg undrer meg over hvorfor har det blitt sånn at salg og reklame har negative ting assosiert ved seg, når det er egentlig markedsfrøing og salg som driver inntektene til bedriften.
– Faget er vanskeligere, men folka som utøver det er viktigere enn noen gang «Er vi som jobber i markedsføringsbransjen masochister?», spør Camilla Kim Kielland, byråleder og rådgiver i Morgenstern reklamebyrå, i dette innlegget.
– Litt som å ta en festrøyk når man egentlig har sluttet Trigger-Tone bytter ut mas og søppel med hytteliv, hundekjøring og nordlys – og holder seg til nyttårsforsettet som har gått fire år på rad, uansett hva!
Få bryt forbodet mot tv- og radioreklame 1. juledag Radio- og tv-kanalane har ikkje lov til å sende vanleg reklame onsdag 25. desember.