Aris Theophilakis fikk hederspris: – Dette fortjener jeg ikke – Beklager til de som tror jeg har parkert roperten. Jeg elsker det jeg driver med, men jeg elsker ikke alle av dere.
Dette går pengene fra Gullblyanten til: – Det koster å arrangere Det koster å sende inn bidrag til Gullblyanten. Benedikte Løvdal i Kreativt Forum forklarer hvor pengene tar veien.
Dinamo-sjefen om byråets tilstand: – Jeg slapper overhodet ikke av Ett og et halvt år etter at Dinamo gjenoppsto, opplever fortsatt Hølje Tefre at hver måned er en kamp for å nå budsjettet.
Morgenstern vant Gullfisken 2024 Reklamebransjens store prisfest er over, og TV 2-seerne har stemt frem Morgenstern for Ice som årets Gullfisken-vinner. Premien? Reklameplass på TV 2 til en verdi av én million kroner.
24 timer til å vinne praksisplass: – Kan bli starten på en fast jobb Reklamebyrået POL lanserer et nytt rekrutteringskonsept for praksisstudenter. Gjennom konkurransen «POL, PILS & PRAKSIS» får deltakerne én dag på seg til å løse en kreativ brief – vinnerteamet får garantert praksisplass.
Slik kan reklamens virkemidler redde verden – Den raskeste måten å bli god på er å lære av hvordan de beste har brukt kreativitet
Første influenser til å lede Gullfisken: – Jeg lever jo av reklame 7. februar skal reklamebransjen hylles og fjorårets beste reklamefilm kåres. Sendingen skal bli ledet av programleder Desta Marie Beeder og influenser Sebastian Solberg.
Mvh gikk rett på sak i kampen for et dyrevennlig nyttår Reklamebyrået hjelper Dyrebeskyttelsen Norge i arbeidet for et mer dyrevennlig samfunn - og kampen mot privat fyrverkeri.
Daglig leder i FOLL forlater reklamebransjen: – Tiden er kommet for å takke pent for meg Eilif Kiland forlater reklamebransjen etter 12 år, og Silje Aasen overtar som ny daglig leder i FOLL.
– Faget er vanskeligere, men folka som utøver det er viktigere enn noen gang «Er vi som jobber i markedsføringsbransjen masochister?», spør Camilla Kim Kielland, byråleder og rådgiver i Morgenstern reklamebyrå, i dette innlegget.
Tore Woll om framtidsutsiktene for bransjen: – Det blir verre før det blir bedre Det er på tide med en kollektiv endring, mener Tore Woll, som har laget kreatørens manifest.
Nye byråer satser i tøffe tider: – Perfekt timing Til tross for nedgangstider i kommunikasjonsbransjen, har flere nye byråer sett dagens lys i 2024. Fire byrågründere forteller om motivasjonen, utfordringene og planene for fremtiden.
Seks av ti i reklamebyrå bruker KI til å lage innhold Teft sin årlige bransjeundersøkelse viser at bruken av KI har doblet seg i bransjen siste året. Mest ivrige er de i reklamebransjen.
Får unik mulighet i kriserammet arbeidsmarked I frykt for å miste talenter fra bransjen, gir Ring 2 nyutdannede kreatører en plass å jobbe og søke på nye jobber fra.