Her vil norske annonsører bruke pengene sine 47 prosent av de største annonsørene vil redusere pengebruken.
Mediebyråforeningen tror ikke på vekst over tid før høsten 2024 – Vi forventer mindre fall i de månedene vi kommer inn i nå, enn vi har sett så langt i år.
314 millioner reklamekroner er borte – men nå forventer de mindre fall ut året – Vi er nok nede i en bunn nå.
Reklameomsetningen fortsetter å stupe – en kvart milliard kroner borte på ett halvt år Juni ble litt bedre, men fortsatt renner pengene ut. Regner med at også høsten blir blodrød.
Los & Co fortsetter innholdssatsingen – henter fra Manus Siri Skaustein blir redaktør i byrået på Vippetangen.
Små byrå om reklamemarkedet i 2023: – Risikoen er større – Pengene er der, men de sitter lenger inne.
Så mykje har annonseinntektene til Facebook og Google auka i Noreg dei siste åra Milliardane renn inn for dei amerikanske gigantane. Taparane er norske mediehus.
Veksten avtar i reklamemarkedet – Sosiale medier stuper i mai Veksten kommer nå primært fra utendørsreklame. Sosiale medier stuper og veksten i podkast lar vente på seg.
Sterk inngang på reklameåret: – Vi må helt tilbake til 2018 for å finne tilsvarende nivå Sosiale medier fortsetter å vokse. Men man er usikker på hvordan krigen i Ukraina vil påvirke reklamemarkedet.
God grunn til positive sommertanker De multinasjonale skal ikke få komme til dekket bord i årene fremover.
– De positive nyhetene har nærmest stått i kø i reklamemarkedet de seneste månedene Influencer marketing er den store vekst-vinneren.
Oppturen i reklameomsetningen fortsetter Over 60 prosents oppgang i mai. Ligger likevel 400 millioner kroner bak et normalår.
Absolutt kommet for å bli... «Det vil nok ikke ta mange år før internett har halvparten av reklamekronene, med sine mange digitale muligheter», skriver Kathrine Saastad.