Fant drømmepartneren etter 40 søknader og 11 dater: – Det måtte bli henne Håkon Wåge-Lorentzen tok en uvanlig tilnærming til rekruttering da han søkte ny partner til eventbyrået Ophelix. Nå har han landet drømmekandidaten – etter en viral prosess med frierbrev, burrito-dates og personlig oppfølging av hver eneste én.
Schibsted måtte stenge utlysningen – employer branding-kampanje ga 520 søkere Jakten på nye ansatte startet på et krevende tidspunkt – midt i sommerferien, når jobbskifte sjelden står øverst på agendaen. Likevel strømmet søknadene inn, og Schibsted måtte stenge utlysningen tidligere enn planlagt.
Flere opplever økt omfang av KI-søknader Miljødirektoratet måtte legge flere søknader til side, mens Bane NOR endret praksis, delvis på grunn av at mange søkere brukte kunstig intelligens.
Fikk betalt under jobbintervjuet: – Burde bli bransjestandard Betalte jobbsøkere for tiden de brukte på casearbeid under ansettelsen av ny markedsfører – nå høster selskapet ros.
Rekordhøy kompetansemangel i Norge – hva betyr det for kommunikasjonsbransjen? Mange søker seg til kommunikasjonsroller, men kravene endrer seg. Rekruttere ser et gap mellom utdanning og arbeidsliv, Kommunikasjonsforeningen merker økt etterspørsel, og utdanningen tilpasser seg nye behov.
Etter 20 år er det slutt for Mediekollega: – Vi blør Rekrutteringsbyrået avvikles på grunn av dårlig økonomi.
Nærmere 100 søknader: Kapret jobben i PR-operatørene De siste par månedene har PR-operatørene vært i en intens og krevende rekrutteringsprosess. Kommunikasjonsbyrået mottok nærmere 100 søknader og nå er endelig første rådgiver på plass i Lille Grensen 7.
Severin Roald om å slutte i GK: – En beslutning som har modnet over tid Før han finner seg en ny jobb skal han ta vare på familien og utforske bratte snødekte fjellsider.
Over 100 søkte på Sporveiens TikTok-jobb – nå er den besatt Sporveien vil lokke unge arbeidstakere med TikTok, men ikke alle mener det er nødvendig. Nå er stillingen besatt, og Martine Vatnar Rasmussen (20) har allerede skapt innhold med titusenvis av visninger. – Vi må være der de unge er, svarer Sporveien på kritikken.
24 timer til å vinne praksisplass: – Kan bli starten på en fast jobb Reklamebyrået POL lanserer et nytt rekrutteringskonsept for praksisstudenter. Gjennom konkurransen «POL, PILS & PRAKSIS» får deltakerne én dag på seg til å løse en kreativ brief – vinnerteamet får garantert praksisplass.
Byråleder tar «dating»-tilnærming til rekruttering LinkedIn er ikke Tinder, sier folk. Håkon Wåge-Lorentzen er uenig. Med en annerledes stillingsannonse har han fått overveldende respons og over 40 søknader til sitt eventbyrå, Ophelix. Nå er han klar for å gå på «dates» med de rette kandidatene.
Sindre Ræder ny partner i Cruit Cruit styrker sitt team med Sindre Ræder som ny partner og leder for strategi, innovasjon og merkevare.
Byrået vokser med over 700% – sikter mot 2 millioner i månedlig omsetning innen desember Markedsføringsbyrået Curve har skutt i været, og nå jager de 19-år gamle gründerne millionmål før året er omme.
Tror det snur nå: – Det er første tegnet på at vi har vekst i møte Mener vekstretorikken er på vei tilbake blant kundene.