TikTok-trend gir ellevill etterspørsel Over natta ble frosne granatepler en av REMA 1000s mest etterspurte varer – og det hele startet på TikTok. Nå svarer dagligvarekjeden med både produktutvikling og tett overvåking av sosiale medier.
– Jesper og Ola har blitt våre superstjerner Hvordan blir du verdensledende på dyrevelferd? Norsk Kylling svarer med varme historier om en lun bonde, et nysgjerrig onkelbarn – og kyllinger.
Gjør som Rema – går over til saktevoksende kylling – Du velger ikke saktevoksende kylling fordi konkurrentene gjør det.
Rema 1000 med åpent stikk til konkurrentene: – Kom igjen, kopier oss! Rema 1000 ber konkurrentene følge etter på saktevoksende kylling. Responsen er heller laber.
Vraker «Æ»: Slik skal de kommunisere endringene Rema 1000 har bestemt seg for å bytte navn på appen og innføre nytt kundeprogram. Det innebærer en omfattende kommunikasjonsjobb.
Ekspert om Rema 1000s vraking av «Æ»: – De tar en risiko Matvarekjeden valgte å omdøpe appen sin, og storsatsingen «Æ» er derfor historie.
Avviser at de har gått konkurs Mikael Sivertsen sier at ryktene om deres død er betydelig overdrevet og varsler nå et comeback i sosiale medier.
Ny undersøkelse: Flere norske toppledere vil drive merkevarebygging Men de vil ikke høre på forskningen.
Rema-Reitan fikk knallhard bærekraftskritikk – Dette svarte han Ole Robert Reitan tror strengere føringer fra politikerne kan hjelpe matvarekjedene til å ta bedre valg.
Slik skal REMA 1000 vinne over unge med TikTok På TikTok tar REMA 1000 sjansen på humor og sprell - kundeservicen har fått frie tøyler til å svare med glimt i øyet.
Ekspert: Dette blir Braathens utfordring på sponsormarkedet nå Lucas Braathen skal heretter konkurrere for Brasil, og er i full gang med å finne nye sponsorer.
Reklamekrig om kassalappen Conta hiver seg inn i reklamestriden som for tiden pågår mellom Coop og Rema 1000.
Milliardærene i reklamebyråkamp: – Litt bikkjeslagsmål er helt greit Rema 1000 jakter nytt reklamebyrå.
Priskrigen er i gang: – Matvarekjedene bruker altfor mye penger på reklame Dyrtid og priskrig på matvarer gjør kundene mer oppmerksomme på dagligvarebutikkenes markedsføring, mener eksperter.