Kunder slår alarm: – Frykter monopol og høyere priser Store aktører som Oslo kommune, Bane NOR og Forsvaret advarer Konkurransetilsynet: – Konkurransen forsvinner, og prisene vil øke. Nå vurderes fusjonen som kan endre hele markedet for medieovervåkning.
Konkurransetilsynet sier nei til videre integrasjon – men ansatte jobber fortsatt på tvers Ansatte jobber på tvers og systemer fases ut – mens Retriever og Infomedia egentlig har forbud mot å fusjonere.
Retriever lanserer LinkedIn-overvåking – LinkedIn varsler gjennomgang LinkedIn advarer mot uautorisert datainnhenting. Samtidig lanserer Retriever et nytt verktøy for overvåking og analyse på plattformen.
Retrievers fusjon med Infomedia kan kollapse Konkurransetilsynet mener det er rimelig grunn til å anta at sammenslåingen av medieovervåkingsselskapene kan føre til en «betydelig svekkelse av konkurransen».
Sju av ti talspersoner er menn – Utviklingen går absolutt ikke i riktig retning – Fordelingen er deprimerende.
Se alle vinnerne her! Den store kommunikasjonsprisen arrangeres for aller første gang, og her kommer en oversikt over alle som stikker av med gull, sølv og bronse i de ulike kategoriene.
– Jeg gleder meg aller mest til å se de stolte og glade fjesene på vinnerne Lover en kveld som er verdt å få med seg.
Jubler over stor interesse for ny pris – Dette bekrefter vår hypotese om at dette var en etterlengtet pris for kommunikasjonsbransjen.
Den store kommunikasjonsprisen: Forlenger fristen for å sende inn nominasjoner Stor pågang mot slutten gjør at fristen blir utsatt!
KOM24 og Retriever lanserer Den store kommunikasjonsprisen – Vi vil at dette skal bli en viktig kåring for offentlig og privat sektor i årene som kommer.
Startupen lanserer AI-verktøy for kommunikasjonsbransjen Gründerne med fartstid fra blant annet Retriever og Kantar lanserer ListenAlert – et nytt AI-verktøy for mediemonitorering.
Det nytter ikke å kvotere, hvis damene takker nei «En fersk analyse fra Retriever viser at bare én av tre mediekilder er en kvinne. Det er lett å skylde på redaksjonene, men sannheten er at kvinnelige kilder oftere takker nei. », skriver Guro Lindebjerg og Maren Bækkelund Ellingsen i dette innlegget.
Nucleus ansetter tre nye på design, innhold og PR – I løpet av den første tiden har jeg fått økt forståelse for helheten av kommunikasjonsfaget og jeg gleder meg til fortsettelsen.
Dette ønsker norske influensene å endre på Alkoholloven og tobakksskadeloven er relativt like, men tobakk i sosiale medier har ikke blitt like hardt slått ned på, som alkohol har.
Nytt analytisk hode på plass hos PR-operatørene Har hentet inn Sondre Godø Bjerknes rett fra skolebenken.
Retriever har sjekket flere influensere: Så mye alkohol vises frem i sosiale medier – Målet var å undersøke hvor ofte og hvordan følgerne av disse influenserne blir eksponert for alkohol gjennom sosiale medier.
Stadig flere pressemeldinger får omtale i norske medier - nesten 40 prosent økning på sju år – Kan tolkes som en indikasjon på at de profesjonelle innholdsleverandørene har større makt til å påvirke, sier medieanalytiker Eirik Nymark Esperås.