Den store kommunikasjonsprisen: Forlenger fristen for å sende inn nominasjoner Stor pågang mot slutten gjør at fristen blir utsatt!
KOM24 og Retriever lanserer Den store kommunikasjonsprisen – Vi vil at dette skal bli en viktig kåring for offentlig og privat sektor i årene som kommer.
Startupen lanserer AI-verktøy for kommunikasjonsbransjen Gründerne med fartstid fra blant annet Retriever og Kantar lanserer ListenAlert – et nytt AI-verktøy for mediemonitorering.
Det nytter ikke å kvotere, hvis damene takker nei «En fersk analyse fra Retriever viser at bare én av tre mediekilder er en kvinne. Det er lett å skylde på redaksjonene, men sannheten er at kvinnelige kilder oftere takker nei. », skriver Guro Lindebjerg og Maren Bækkelund Ellingsen i dette innlegget.
Nucleus ansetter tre nye på design, innhold og PR – I løpet av den første tiden har jeg fått økt forståelse for helheten av kommunikasjonsfaget og jeg gleder meg til fortsettelsen.
Dette ønsker norske influensene å endre på Alkoholloven og tobakksskadeloven er relativt like, men tobakk i sosiale medier har ikke blitt like hardt slått ned på, som alkohol har.
Nytt analytisk hode på plass hos PR-operatørene Har hentet inn Sondre Godø Bjerknes rett fra skolebenken.
Retriever har sjekket flere influensere: Så mye alkohol vises frem i sosiale medier – Målet var å undersøke hvor ofte og hvordan følgerne av disse influenserne blir eksponert for alkohol gjennom sosiale medier.
Stadig flere pressemeldinger får omtale i norske medier - nesten 40 prosent økning på sju år – Kan tolkes som en indikasjon på at de profesjonelle innholdsleverandørene har større makt til å påvirke, sier medieanalytiker Eirik Nymark Esperås.