Schibsted kutter, skal vi bry oss? «350 årsverk skal vekk i Schibsteds norske og svenske mediehus. Hva betyr det for oss som jobber med kommunikasjon? », spør Anne-Lise Mørch von der Fehr seg i dette innlegget.
Ny Chief Product Officer (CPO) i Schibsted Media Espen Sundve tiltrer rollen som Chief Product Officer (CPO) og går inn i konsernledelsen i Schibsted Media.
Byttet bransje etter TV 2-kuttene: – Jeg visste ikke hva en kommunikasjonsrådgiver var Etter kuttene sto Franco Roche uten jobb. Han visste ikke hva en kommunikasjonsrådgiver var, men ett år senere hjelper han Helthjem med å sette rekorder.
Birger Magnus investerer i norsk adtech Tidligere konserndirektør i Schibsted, Birger Magnus, satser på det norske adtech-selskapet Adnuntius.
Partnerstudio lanserer podkast med Kondomeriet: – En våt drøm I dag lanserer Kondomeriet «Puteprat» – en ærlig og filterløs podkast som tar dine spørsmål rundt sex og samliv på alvor.
Triumferte i Kanalbattle: – Skyhøyt nivå Schibsted danket ut konkurrentene i Kanalbattle. Irma Jacobsen forklarer hva som gjorde dem best.
Schibsted stakk av med seieren i MFOs Kanalbattle Dette er sjuende år på rad at MFO arrangerer Kanalbattle. I fjor var det Snapchat som gikk av med den store seieren – for andre år på rad.
Ny undersøkelse: Flere norske toppledere vil drive merkevarebygging Men de vil ikke høre på forskningen.
– «Lykke til» er vel egentlig det jeg vil si til dere i salen Christer Ljones leverte både optimisme og pessimisme fra scenen på Mediedagen.
Kornelia Minsaas går til Lendo Etter flere år som profilert spareprofil, formidler og rådgiver går Kornelia Minsaas (29) til en ny rolle som spareøkonom i Lendo, som er del av Schibsted Marketplaces.
GK skulle få folk til å flytte nordover – så mange var faktisk interessert Sluttrapporten etter Geelmuyden Kieses kampanje for å få folk til å flytte nordover er klar.
Utfordret mediebyråene: – Tar ikke ansvar i det hele tatt Valgkampen i USA gjør nok en gang desinformasjon til et aktuelt tema, også i Norge.
Max Social gikk fra tap til millionoverskudd på ett år Profilbyrået snur minus til pluss. TikTok-satsing og produktlanseringer ga rekordinntekter i 2023.
Bekymret for annonse-tallene: – På tide at annonsørene backer opp ordene sine Norske aviser taper annonse-kampen mot globale aktører. Dette sier mediene selv om utviklingen.
Espen Sundve blir Schibsted Media-sjefens rådgiver Espen Sundve begynte i Schibsted som «summer intern» i 2006. Nå kommer han tilbake til Schibsted Media og jobben som rådgiver for konsernsjef Siv Juvik Tveitnes og selskapets konsernledelse.
Navneforvirring etter Schibsted-splitten Schibsted-splittelsen har skapt stor forvirring – både i mediene og i selskapene selv.