Surfs vokser videre – henter to nye fra Apriil og Schibsted – Bedriftene banker like mye på hos oss nå, som vi banker på døren hos dem.
Kunder slår alarm: – Frykter monopol og høyere priser Store aktører som Oslo kommune, Bane NOR og Forsvaret advarer Konkurransetilsynet: – Konkurransen forsvinner, og prisene vil øke. Nå vurderes fusjonen som kan endre hele markedet for medieovervåkning.
Retrievers fusjon med Infomedia kan kollapse Konkurransetilsynet mener det er rimelig grunn til å anta at sammenslåingen av medieovervåkingsselskapene kan føre til en «betydelig svekkelse av konkurransen».
Schibsted måtte stenge utlysningen – employer branding-kampanje ga 520 søkere Jakten på nye ansatte startet på et krevende tidspunkt – midt i sommerferien, når jobbskifte sjelden står øverst på agendaen. Likevel strømmet søknadene inn, og Schibsted måtte stenge utlysningen tidligere enn planlagt.
Ny effektstudie: Slik skaper du som annonsør effekt i den digitale jungelen Visste du at bare 16 prosent av alle annonser blir husket og koblet til korrekt merkevare?
Schibsted samler nytt kull med byråtalenter: – Vi har åpnet panseret Etter det Schibsted omtaler som en suksess i fjor, går mediekonsernet nå i gang med andre runde av sitt talentprogram for unge talenter fra landets mediebyråer.
Schibsted bekrefter: Kutter i kommunikasjonsavdelingen De store kuttene i Schibsted går og utover kommunikasjon.
Trump-sitat ble reklamegrep: – Ikke alle får «et lite lån» av pappa – Trump er jo kjent for å si mye idiotisk, så ideen om bytte ut MAGA med oppsiktsvekkende ytringer kom rimelig kjapt, sier Schibsted Media.
Linn Hamre blir ny kreativ leder i Mova – går fra Schibsted – Jeg brenner for å skape visuelle konsepter og kommunikasjon som engasjerer, inspirerer og senker terskelen for å være aktiv.
Schibsted kutter, skal vi bry oss? «350 årsverk skal vekk i Schibsteds norske og svenske mediehus. Hva betyr det for oss som jobber med kommunikasjon? », spør Anne-Lise Mørch von der Fehr seg i dette innlegget.
Ny Chief Product Officer (CPO) i Schibsted Media Espen Sundve tiltrer rollen som Chief Product Officer (CPO) og går inn i konsernledelsen i Schibsted Media.
Byttet bransje etter TV 2-kuttene: – Jeg visste ikke hva en kommunikasjonsrådgiver var Etter kuttene sto Franco Roche uten jobb. Han visste ikke hva en kommunikasjonsrådgiver var, men ett år senere hjelper han Helthjem med å sette rekorder.
Birger Magnus investerer i norsk adtech Tidligere konserndirektør i Schibsted, Birger Magnus, satser på det norske adtech-selskapet Adnuntius.
Partnerstudio lanserer podkast med Kondomeriet: – En våt drøm I dag lanserer Kondomeriet «Puteprat» – en ærlig og filterløs podkast som tar dine spørsmål rundt sex og samliv på alvor.
Triumferte i Kanalbattle: – Skyhøyt nivå Schibsted danket ut konkurrentene i Kanalbattle. Irma Jacobsen forklarer hva som gjorde dem best.
Schibsted stakk av med seieren i MFOs Kanalbattle Dette er sjuende år på rad at MFO arrangerer Kanalbattle. I fjor var det Snapchat som gikk av med den store seieren – for andre år på rad.
Ny undersøkelse: Flere norske toppledere vil drive merkevarebygging Men de vil ikke høre på forskningen.