Dette sier byråene om frilans-bruk – Det er klart at når byråer med 80 til 100 ansatte skal kutte 10, 15 eller 20 prosent av bemanningen sin, blir det mange dyktige folk på markedet.
Stordalen starter techbyrå - får med seg TRY-trio Petter A. Stordalen fortsetter å investere i den kreative bransjen, og går sammen med et team fra TRY om å starte creative tech-byrået Smør.
Drømmer om å bli kjent som «Farmen-Svein» – Jeg tror det hadde vært gøy å loke litt 100 år tilbake i tid, cosplaye Gaute Grøtta Grav, og stjele egg for å skape litt dårlig stemning.
Gullblyanten er i gang: – Håper alltid vi kan stikke av med noe metall Reklamebransjen har samlet seg i Oslo konserthus.
– Har tenkt lenge på å gjøre et «comeback» i PR-bransjen Andreas Nyheim er tilbake i bransjen som han forlot i 2016.
Erling Braut Haaland fronter ny kampanje Smeh er ute med sin aller første kampanje for Hennig-Olsen. Nå spekuleres det i om nordmenn forstår hvor stort det er.
Milliardærene i reklamebyråkamp: – Litt bikkjeslagsmål er helt greit Rema 1000 jakter nytt reklamebyrå.
– Da vi fikk Hennig-Olsen kontrakten fikk jeg tårer i øynene. Det var så viktig Gjengen bak SMEH snakker om hvordan det er å starte opp reklamebyrå i 2023 og om hvorfor de mener dagens reklamer ikke er gode nok.
Blir ny partner og medeier i Storm Etter to år i pr-bransjen rykker den tidligere diplomaten Marianne Krey-Jacobsen, opp som partner og medeier i Storm Communications.
Prisvinnende kreatører forlater TRY og går til nystartede Smeh Vant gull for McDonalds, nå skal de hanke inn nye gull i Stordalen-byrå.
Se filmene her: Disse TV-reklamene glemmer vi aldri «Doffen har daua», «dumme ku!» og «schmaker godt!». Noen reklamer huskes, selv om de ikke lenger er å se på skjermen.
Smeh henter Vilje Mohn fra TRY Det nye reklamebyrået Smeh får Vilje Mohn med på laget som prosjektleder og medeier. Hun kommer fra stillingen som prosjektleder og partner i Try.
Aleksander Hetland forlater Nord DDB – startet reklamebyrå med Petter Stordalen Aleksander Hetland starter reklamebyrået Smeh som en del av kommunikasjonshuset Storm, der Petter A. Stordalen er hovedeier.