– Det er ikke ulovlig det Viaplay gjør, men de mister moralsk troverdighet Reaksjonene er sterke etter at det ble kjent at Viaplay har sikret seg rettighetene til å vise Ronaldo i Norge. Flere eksperter mener det kommer til å blåse over.
Når sportshelter sportsvasker porno «Der en person ser «sportsvasking», ser en annen legitim merkevarebygging og produktutvikling for begge parter.», skriver Ole A. Winther.
PR-strategien bak Saudi-Arabias fotballsatsing: – De vil at det skal bli internasjonalt attraktivt Flere fotballstjerner har blitt hentet til klubber i Saudi-Arabia for svimlende pengesummer. Det hele er en del av et større PR-grep, mener generalsekretær i Amnesty Norge.
«Budskapet mitt er enkelt: spleis på regninga, støtt idretten, så kan dere fortelle om det så mye dere bare vil» «Hva var bakgrunnen for at akkurat de to stilte opp sammen? Er det betalte PR-tjenester som har iscenesatt det hele?», skriver Daniel Holmeide Strand.
Fotballtopp beskylder Flyr for å kjøpe seg bedre omdømme – Dette framstår som posering, sier han. – Gi oss en sjanse, svarer Flyr.
Beskylder McDonalds og NorgesEnergi for sportsvasking: – De bruker mer penger på å fortelle hva de gjør, enn å faktisk gjøre det – De dyrker sin egen merkevare, men har ikke tatt regningen for å få være med på det.