Sløseriombudsmannen ut mot Sporveiens nye TikTok-stilling: – Statlig sløsing Norges største kollektivselskap søker TikTok-er for å nå de unge – men ikke uten kritikk.
Kampanjen fikk slakt: – Ville gjort det igjen Sporveien om hvordan de ødela jula med deres KI-genererte julekampanje.
Bærekraftbarometer: T-banen til topps, Sbanken stuper dramatisk Sporveien vinner Bærekraftprisen for femte gang, mens Sbanken opplever det største fallet noensinne registrert i Norsk Bærekraftbarometer.
Landets beste årsrapport – igjen Sporveien gjentok fjorårets suksess, mens Enova sikret seg gull allerede på første forsøk.
Sporveien trekker stillinger i markeds- og kommunikasjonsavdelingen Dette skjer på grunn av pågående «organisatoriske endringer», som kommunikasjonssjefen understreker.
Er skuffet over at Sporveien bruker kunstig intelligens i julekampanje Sporveien har utvilsomt spart ganske mye penger på å lage årets julekampanje med kunstig intelligens, en realitet frilans illustratøren oppfatter som urettferdig.
Vil gjøre noe med Oslofolks dårlige refleksvaner: – Redd for å kjøre på noen Oslofolk er dårligst i hele landet på å bruke refleks. Det har Sporveien sett seg lei på og frir nå til byens befolkning med gratis reflekser.
Thomas Ege tar forbrukerkampen Etter fem år i Sporveien har Thomas Ege nå startet som senior kommunikasjonsrådgiver i Forbrukerrådet
– Det er vanskelig å ta bærekraftige valg Med en felles innsats kan kommunikasjonsfolk bidra til raskere omstilling mot en bærekraftig fremtid.
NoA Ignite skal gjøre Sporveien mer attraktiv Sporveiens undersøkelse viser at bare 3 av 10 arbeidstakere ser på selskapet som et aktuelt sted å jobbe.
Sporveien topper mens Tibber stuper i bærekraftsmåling Norske forbrukere sender Sporveien T-banen helt til topps i årets undersøkelse fra forskningsprosjektet Norsk Bærekraftbarometer ved Handelshøyskolen BI.
Sporveien og Dinamo vant gull for beste årsrapport Sporveiens årsrapport for 2021 vant Farmandprisen og tok gull i kategorien årsrapport i offentlig virksomhet. I tillegg ble Sporveien belønnet med sølv for beste idé og design.
Falske reklameplakater i Oslo: «Kåt på knulletorsdag og nakne tenåringer?» Plakatene er forsøkt fjernet, men fortsatt henger reklameplakatene ute i Oslo – Politihøgskolen vet fortsatt ikke omfanget eller hvem som står bak.