Nyinnspilling av «Se ilden lyse» nominert til global musikkpris I forbindelse med relanseringen av Dale of Norways OL-genser fra 1994 spilte artisten SKAAR inn en ny versjon av den ikoniske norske låten «Se ilden lyse». Nå har nyinnspillingen blitt shortlistet til Music+Sound Awards 2024.
Kristin Haugan blir avdelingsleder for TONOs medieavdeling Kristin Haugan starter i den nye jobben 1. februar
Kjendisene skal få unge til å stemme ved kommunevalget Ungt Initiativ slipper et podkastprosjekt, «enig, uenig?», der 10 kjendiser skal diskutere politikk fram mot valget 11. september 2023.
Spotify sier opp seks prosent av sine ansatte Nedbemanningen i teknologibransjen fortsetter. Den svenske musikkstrømmetjenesten Spotify varsler at de skal kutte 6 prosent av arbeidsstokken.
Snapchat er størst blant de unge 93 prosent av dem mellom 15 og 24 år brukte sosiale medier daglig i 2021, og Snapchat er størst, viser en ny undersøkelse.
Learnlink ansetter sin første fulltidsansatt innen markedsføring Nanny Thorvaldsen blir markedssjef for læringsplattformen Learnlink.
Salmon Brands oppdaget at Karpe synger om merkevaren deres «Salmalaks» fra artisduoen har blitt den nye favorittlåten.
Spotify har havnet i samme klemma som andre teknologiselskaper I likhet med Facebook og Twitter har Spotify lært at det er grenser for hva som kan formidles gjennom plattformen. Men også at grensegang slett ikke er enkelt.
Tror ikke Spotifys omdømme blir påvirket av Joe Rogan-bråket – At Neil Young forsvinner tror jeg ikke har så enormt masse å si.
Spotify vil legge inn varsel i podkaster som diskuterer koronaviruset Strømmegiganten Spotify sier de jobber med å legge inn varsel i podkastepisoder hvor koronaviruset er tema etter at artister har trukket musikken sin i protest.
Spotify Ad Studio åpner opp for at norske annonsører kan lage reklame på Spotify Med selvbetjeningsverktøyet Spotify Ad Studio kan aktører selv lage og følge opp annonsen sin i sanntid.