– En myte at politikere gjemmer seg bak en mur av PR-rådgivere Audun Lysbakken mener norske politikere er mer tilgjengelig for pressen enn mange tror. Gjennom hans rådgiver får vi beskjed om at han ikke har tid til å stille til et intervju.
PR-topp kritisk til kommunikasjonsfolk i det offentlige: – Tullejobber Ole Christian Apeland er svært kritisk til at det offentlige bruker store summer på kommunikasjon.
Mener det er for mange som jobber med kommunikasjon i Staten Mener man heller bør bruke pengene på lærere enn kommunikatører.
Kommunikasjonssjefen om nytt funn: – Skal ta det på alvor Stortingspolitikere har mindre tillit til mediene, ifølge ny undersøkelse.
Vil vurdere egen lov for KI-bruk i reklame: Dette sier partiene De politiske partiene er grunnleggende uenig på flere punkter, blant annet når det gjelder merking av KI-reklame.
Slik foregår TikTok-lobbyismen på Stortinget Flere norske partier har valgt å ikke være på TikTok. Dette kan endre seg i tiden framover.
Vil ha reklame-forbud på digitale plattformer Kari Elisabeth Kaski (SV) mener det er paradoksalt at reklame mot barn forbys på TV, mens det er fritt frem på nettbrett.
– Kommer saker i media som vi ser er solgt inn av et PR-byrå Kari Elisabeth Kaski (SV) sier det er mulig å gjenkjenne avisartikler der et PR-byrå står bak.
Så mye tjente PR-folkene på Stortinget i 2022 Her får du oversikt over lønna til PR-folk på Stortinget i fjor.
Kampen for de frelste – hvorfor politisk reklame virker, selv om den ikke virker «Har du sett en politisk reklame i denne valgkampen og tenkt: Det var et bra argument, jeg tror jeg skifter parti og stemmer på avsenderen av denne reklamen i stedet?», skriver Jens E. Kjeldsen.
Disse partiene mener PR-toppene er best på politisk kommunikasjon Hvem vil gjøre det best på partilederdebatten i kveld? Det var 1000-kronersspørsmålet som ble stilt under Arendalsukas nest siste dag.
Krisesommeren «Årets politiske sommer handlet ikke om politikk, men problematiske vennskap, lite gjennomtenkte aksjekjøp og et par solbriller», skriver Mats Ektvedt og Jan Ottesen.
Dette blir spesielt viktig for SVs kommunikasjon i valgkampen – Valgkampen vil i stor grad handle om å synliggjøre at det betyr noe hvem som styrer i kommuner og fylker rundt om i landet, sier Siri Gjørtz
SVs kommunikasjonssjef går til Statnett Etter over ni år i SV går Siri Gjørtz over til Statnett, der hun blir kommunikasjonssjef for presse.
Kommunikasjonssjef i SV søker seg vekk Kommunikasjonssjef Siri Gjørtz i SV søker seg til ny stilling i Finansdepartementet.
Bør vi ikke heller gi McDonalds cred for at de er dønn ærlige? «Det er ikke måte på hva slags ubehag en harmløs reklamekampanje kan føre til i disse dager», skriver Markus Lind.
Brunch står bak SVs nyeste kampanje - spiller på «pappa-humor» – En direkte konsekvens av at det stadig blir flere fedre i Brunch, sier daglig leder.
PR-topp mener Tajiks håndtering står til stryk: – Tajiks politiske karriere er over – I dette tilfellet gir jeg Tajik terningkast 1 fordi hun aldri har klart å forklare, bare bortforklare hva disse sakene handler om, sier Hans Geelmuyden.