– Det sitter mange arbeidsgivere her. Det ligger et ansvar på dere også Arbeidsmarkedet og hva bedriftene er ute etter når de skal ansette folk var noe av det som ble diskutert på Kommunikasjonsforeningens jubileumsseminar.
Nå er de i gang med å samle inn svar til årets Teft-undersøkelse For 14. år på rad lanserer Teft Bransjeundersøkelsen.
Tror det snur nå: – Det er første tegnet på at vi har vekst i møte Mener vekstretorikken er på vei tilbake blant kundene.
Byråvalg er konkurs: – Vi hadde for få kunder Tjenesten som skulle hjelpe merkevarer med å velge byrå er historie.
Etter et tøft 2023 har rekrutteringsbyråene fått troen på framtiden igjen – Jeg håper vi kan fortsette vekststrategien som vi hadde planlagt for i 2023.
Bransjerapporten: – Så mye tjener du på å bytte jobb Blir du værende i jobben din, er du en lønnstaper.
Reklamebyråene har minst fleksibilitet Stor forskjell mellom ansatte i markedsavdelingene og i byråene.
Camilla er den lederen folk flest i bransjen vil jobbe for – Det er litt ubehagelig, dog på en positiv måte, å stå på en sånn liste.
Ett år siden ChatGPT kom – så mange i bransjen bruker generativ KI Teft har spurt 1250 bransjefolk. Her er svarene de kom med.
Spoon fyller 25 år: Spår tøffe tider Jubileumsåret til Spoon ble dramatisk da byråets hovedkontor i Oslo brant ned. Nå forbereder Marte Ramborg (CEO) seg på nok en tøff tid.
Hva har Bente, Paal, Kristin, Aina og Fredrik til felles? Ifølge den ferske Bransjerapporten fra Teft, er alle fem markante lederskikkelser som har markert seg positivt. Hør fra topp fem hvilke egenskaper de mener er viktigst for en leder og hva som er utfordrende med å være leder.
Ikke vær dinosaur, vis omsorg «Her er bransjerapporten til Teft oppsummert i 15 punkter. Versågod!», skriver Meri Wiik.
For første gang har Teft stilt spørsmål om stress i bransjen 40 prosent oppgir å ha følt nedstemthet eller negativt stress som et resultat av for mye å gjøre på jobb.
Lønn er fortsatt det største ønsket i ny jobb Men ønsket om trygghet og stabilitet gjør det største bykset blant de ti ønskene kommunikasjonsnæringen ser etter i en ny jobb.
Flest vil jobbe for en annonsør - knuser byrå og mediebedriftene Som i år som i fjor – ser godt over 40 prosent på annonsørene som den mest attraktive bransjen å jobbe i.
Fredrik Fornes inn på prestisjetung liste To nye navn entrer listen over ledere som har utmerket seg positivt i bransjen.