TikTokeren skal lage SoMe-innhold for Norsk Tipping – Når en av Norges største merkevarer spør meg om å lage innhold for dem, føler jeg at jeg har gjort noe riktig, sier Mikael Lien.
Ekteparet gjør reklame til en familieaffære: – Trodde vi skulle krangle mer Kone & Mann satser på en kortere vei til reklame – og møter et marked som er lei av trygg og kjedelig reklame.
De-influencing-bølgen er tilbake – og den kan bli kostbar for merkevarer Motstandsbevegelsen «de-influencing» er tilbake og kan få store konsekvenser for merkevaren din, advarer sosiale medier-eksperten.
TRY etablerer nytt team for social commerce TRY oppretter et eget team som skal styrke kundenes tilstedeværelse på sosiale medier og tilrettelegge for direktehandel på plattformer som TikTok.
Sår tvil om TikToks datalagring i Norge: – Neppe noe tryggere at de lagrer data her TikTok er i gang med å lagre brukerdata på Hamar. Men blir det egentlig noe tryggere å bruke appen av den grunn?
Sløseriombudsmannen ut mot Sporveiens nye TikTok-stilling: – Statlig sløsing Norges største kollektivselskap søker TikTok-er for å nå de unge – men ikke uten kritikk.
Eat. Sleep. Play. Repeat. «Tør merkevaren din å leke i sosiale medier?», spør Andrea Brygard i dette innlegget.
Vi lar Meta leke med oss «Hvor lenge skal vi akseptere at Meta detaljstyrer, sensurerer og filtrerer informasjonen fra offentlige virksomheter til deg og meg?», skriver Anne-Lise Mørch von der Fehr.
TikTok er i gang med datalagring i Hamar Nesten ett år etter at TikTok lanserte den nye satsingen, er datalagringen i gang.
Oskar Westerlin tar LinkedIn med storm: – Lei overfladisk sirkelrunk Norges største profil på TikTok og Snapchat, gjør comeback på LinkedIn med et klart budskap: Han er lei av overfladiske råd og vil dele konkrete strategier som faktisk fungerer.
Schibsted stakk av med seieren i MFOs Kanalbattle Dette er sjuende år på rad at MFO arrangerer Kanalbattle. I fjor var det Snapchat som gikk av med den store seieren – for andre år på rad.
Haaland fronter ny «Godfisk»-kampanje for Sjømatrådet Her er Erling Braut Haaland på filmopptak med Norges sjømatråd og «Godfisk». I denne uken kan du se resultatet i en rekke mediekanaler her i landet.
Oskar Westerlin forsvarer boligreklame: – Ikke uansvarlig Influenseren forsvarer sin boligreklame etter advarsel fra Norges Eiendomsmeglerforbund. Mener kampanjen kan hjelpe unge inn på boligmarkedet.
Ut mot influenser-reklame: – I verste fall i strid med loven Flere influensere reklamerer nå for boligprosjekter, men Norges Eiendomsmeglerforbund fraråder sterkt denne praksisen. De mener forbrukere risikerer å bli utsatt for ubalansert og villedende markedsføring.
Øker bevisstheten om brystkreft blant unge på TikTok Nå i oktober lanserer TikTok, i samarbeid med Brystkreftforeningen og Kreftforeningen, en kampanje for å øke bevisstheten om brystkreft blant unge.
Farvel til Facebook Det var én bestemt grunn til at Skatteetaten bestemte seg for å logge seg av Facebook: Personvern.
Eksperter om Frp-grep: – Forsøker å ta tilbake tolkningen Debatten om «stem Frp»-kommentarene i sosiale medier har rast de siste ukene. Vi spurte noen eksperter om hva de mener om partiets håndtering av saken.
Anklages for svindel: Endrer markedsføringen etter kampanje-fiasko «Nå skal vi justere på markedsføringsbiten før vi våger oss å gjøre noe sånt igjen!» skriver butikk-kjeden på TikTok.