Anorak står bak kampanjen til årets TV-aksjon Denne uken gikk startskuddet for høstens store kampanje for NRK TV-aksjonen. Pengene skal gå til Barnekreftforeningen og arbeidet de gjør med familiehus nær sykehusene.
Tidligere håndballproff blir rådgiver: – Utrolig sterkt tema Karoline Olsen går fra toppidrett til kommunikasjon i Barnekreftforeningen, hvor hun får ansvaret for å lede organisasjonens arbeid med sosiale medier og TV-aksjonen.
TV-aksjonen velger Frend digital som teknologipartner Frend skal utvikle to applikasjoner ved hjelp av no-code teknologi: en dedikert app for frivillige organisatorer og en for bøssebærere.
Hyper tapte TV-aksjonen-pitch på målstreken – slenger honoraret tilbake på bordet Hyper viser storsinn etter tap i TV-aksjonen-pitch mot Anorak, og donerer sitt honorar til årets viktige sak.
TV-aksjonen bytter ut Nord DDB med Anorak: – Konkurransen var tøff Nord DDB har de siste fire årene utviklet kampanjene sammen med NRK TV-aksjonen. Nå er det Anorak sin tur.
Deler kom-strategien bak tidenes TV-aksjon Sunniva Adam er storfornøyd med det foreløpige resultatet fra årets TV-aksjon. Men de har måttet gjøre noen justeringer for å nå ut til flest mulig.
Camillas møte med tidligere barnesoldater: – Ble plutselig personlig Det nærmer seg verdens største dugnad. Camilla Gilje Thommessen er innholdsansvarlig i TV-aksjonen, som i år går til Redd Barnas arbeid for å hjelpe barn rammet av krig og konflikt.
Da Lindis og organisasjonen hennes ville ha voksne fargede i kampanjen var motstanden stor – Jeg ble perpleks av diskusjonene og overrasket over at kommunikasjons- og markedsføringseksperter var skeptiske til det.
Aleksander fra Nord DDB kom på tredjeplass i «Skal vi danse»: ser flere likheter mellom dansingen og reklame-pitcher – Følelsen av å stå foran dommerne som kommer med umiddelbar tilbakemelding og folk som stemmer – det er faktisk ganske heftig.
Nord DDB henter fra TV-aksjonen: – En god match for oss Guri Berndtsson Sanders blir ny rådgiver i reklamebyrået.