Mener både Ap og Høyre har tatt «kjedelige» valg: – Latskap De to største partiene i Norge har begge gått for trygge og forutsigbare alternativer når det kommer til slagord, ifølge eksperter.
Slik mener de Arbeiderpartiet bør kommunisere nå Kommer positiviteten rundt Arbeiderpartiet til å vare fram til valget 8. september? Ikke uten god kommunikasjon, mener PR-toppene.
Har undersøkt: Derfor mener han Facebook fungerer bra for Listhaug og FrP Roy Aulie Jacobsen så nærmere på FrP-lederens Facebook-kommunikasjon gjennom seks måneder.
KrF girer opp før stortingsvalget Tidligere statssekretær og politisk rådgiver for KrFs stortingsgruppe, Aksel Jakobsen, kommer tilbake til KrF.
Ekspert om Høyres strategi: – De sier to ting samtidig FrP har passert Høyre på målingene. Hvordan kommuniserer de to partiene ulikt?
PR-byråene om mulig regjeringsskifte: – Alltid spennende hvordan politikk kan påvirke markedet Stortingsvalget i 2025 kan få stor betydning for det offentliges bruk av eksterne PR-tjenester.
Millioner ble brukt på valgkampanjer – deltakelsen gikk ned Valgdirektoratet ga støtte til flere ulike byråer som lagde kampanjer for å øke deltakelsen i fjorårets lokalvalg. Resultat ble færre velgere.
Partiledernes tale til russen Landstreff Stavanger (LS), Norges største festival for 18- og 19-åringer, lanserer mot festivalen i 2025 kampanjen #mittValg for å inspirere unge til å engasjere seg i politikken og bruke stemmeretten ved neste stortingsvalg.
Omdømmeeksperter om Ulsteins snuoperasjon: – Kaotisk og vinglete Kim Arne Hammerstad ser en motvillig leder i Ulstein, mens Dag Inge Fjeld påpeker utfordringen med at han sier nei til Stortinget. Trond Blindheim mener Ulstein burde vært ærlig fra start.
Forsker: – Aldri sett maken til i norsk politikk 21 forskere har analysert årets valg og valgtrender. Som Ketil Raknes uttrykker det, er vi midt i «Skandalenes tidsalder».
Reagerte på Unge Høyre-lederens uttalelse: – Plutselig ble det likhetstegn mellom Svenneby og Trump Unge Høyre-leder Ola Svenneby erklærte at «generasjon Greta Thunberg» er død etter seieren i skolevalget.
X vil tillate politisk reklame Avgjørelsen kommer etter at X, tidligere Twitter, så annonseinntektene mer enn halvert siden Elon Musk kjøpte selskapet.
FrP satser på to plattformer - men disse har de nesten valgt bort Fremskrittspartiet tror de kan nå unge velgere andre steder enn på TikTok og Snapchat.
– De moderate svarene til Ap og Høyre er kanskje ikke mest «sexy» Daniel Torkildsen Lea og Pia Wexels vil at Høyres budskap skal ha en «blå tråd» i lokalvalgkampen. Men selv om partiet er i medvind, må det legges ned en innsats.
Disse formene for markedsføring satser Venstre på i valgkampen Venstre har store forventninger til et godt valgresultat og bruker tid på å instruere om effektive valgkampstrategier.
Dette blir spesielt viktig for SVs kommunikasjon i valgkampen – Valgkampen vil i stor grad handle om å synliggjøre at det betyr noe hvem som styrer i kommuner og fylker rundt om i landet, sier Siri Gjørtz