Om tomflasker og politikere En bred oppfatning, særlig i media, synes å være at politikere har bygd opp navn og omdømme for skattebetalernes penger, og at det er ille om de skal utnytte dette til å få andre godt betalte jobber.
Nytt Storting, nytt samfunn, mer krevende kommunikasjonsbehov I går svarte flere bransjeprofiler godt på Vedums tomme påstander og hans karikerte krigserklæring mot PR-bransjen. Jeg hiver meg på, jeg også.
VG: Spinndoktor fra Høyre prøvde å påvirke NRKs bruk av valgekspert Reagerte på at gammel KrF-politiker skulle analysere valget.
Ikke glem 15. september Den 15. september er det den internasjonale dagen for demokrati. Er det én dag som burde fått mer oppmerksomhet, er det denne.
Rødt har bommet med kommunikasjonsstrategien i flere valg, men i 2021 traff de blink: – Sjukt å se at det funker Rødts plan for lykkes i denne valgkampen var å ikke være så mye i redigerte medier, men heller fokusere på sosiale medier.
Arbeiderpartiet på valgkvelden: – Vi har hatt en valgkamp hvor vi har fokusert på sakene og vi har ikke gjort noen feil - Nå er det litt nervøst, men også veldig håpefullt, sier Jonas Gahr Støres nærmeste rådgiver, bare noen timer før vi får vite om han er rådgiveren til landets neste statsminister.
Slik skal Kristina og gjengen i Valgdirektoratet få nordmenn til å gå og stemme Bruker millioner av kroner på at nordmenn skal få gjort borgerplikten sin.
Bisart valgkampstunt fra Rødt: Satte inn dødsannonse i avis og inviterer til begravelse – Krysser ikke noen grenser, sier redaktør som trykket annonsen.
Relanserer «Stortingsrestauranten»: – Vi har ikke bedt om godkjenning av Erna på dette Vinteren 2020 la de ned podkasten «Stortingsrestauranten», for de var blitt statsråder. Nå har de relansert den populære podkasten igjen.
– Sp forsøker å drive strategisk kommunikasjon ved å fremstå som de som ikke driver med strategisk kommunikasjon Senterpartiet nekter å snakke om sin egen politiske kommunikasjon, så KOM24 har snakket med tre eksperter på nettopp politisk kommunikasjon, for å gi en analyse av partiet.
Senterpartiets spinndoktor: – Jeg tror altfor mange bruker for mye tid på excel-ark, analyser og fokusgrupper Lederen i kommunikasjonsavdelingen i Sps stortingsgruppe sier han ikke skjønner partier som bruker tid på dette med fokusgrupper og excel-ark for å planlegge kommunikasjonen sin.
Rødt: – Ekte spiser fancy til frokost Det er et internt «slagord» blant kommunikasjonsarbeiderne i partiet Rødt.
Venstre: – Du må planlegge for det ukjente Stortingsvalget nærmer seg med stormskritt, men hvordan planlegge kommunikasjonen når du ikke vet om du får treffe folk eller ikke?
Høyre brukte over en halv million kroner på Snapchat-reklame i 2017 valgkampen – Her kan du se hva de skal gjøre i år Høyre har ingen planer om å bruke penger på å annonsere i papiraviser i årets valgkamp. De vil finne andre metoder å nå ut til velgerne sine på.
Krfs kommunikasjonssjef før valgkampen: – Om det er lett, er det ikke gøy KrFs kommunikasjonsteam begynner alltid møtene med en vits. Det er deres hemmelige oppskrift før en lang og hektisk valgkamp,