Støtter bedriften din Pride? Slik unngår du «rainbowwashing»! «Som med alt annet finnes det en riktig og en feil måte for en bedrift å støtte Pride på», skriver Thea Skjelbred i dette innlegget.
TikTok er under press: Dette sier SoMe-byråene TikTok er under press i USA og Europa. Det merker også byråene som jobber med markedsføring på plattformen.
HER Awards: Kvinneledet initiativ kårer Årets SoMe-Byrå – Vi trenger flere kvinner som tør å sparke ned dører og tenke stort.
Vild styrker seg på identitet og UX – henter designere fra designbyrå og startup Design- og innholdsbyrået Vild henter Isak Abelsen fra Neue Design Studio og Lynette Aglen fra Motkraft.
Vild vil bygge bro mellom byråer i «Byråprat»-podkast – Vi ønsker at fagfolk og generelt folk i bransjen vår, skal bli enda flinkere til å dele enda mer med hverandre.
Vild lanserer nytt kurskonsept - skal være et lavterskel tilbud Mandag arrangerer byrået sitt aller første «Vild med venner»: – En håndsrekning til bransjen.
Byrået har laget en «panikk-knapp» for å gjøre det lettere å melde ifra om partnervold – «Røm til VG-knapp», en panikk-knapp for å komme seg raskt ut av nettsiden, forklarer designeren i Vild.
Byrålederen hyller kampanje: – En enkel idé som jeg gjerne skulle ha kommet opp med selv I dag kan du bli litt bedre kjent med Eva Wiken i Vild.
Amnesty fikk ikke gjennomslag for kravet, men mener kampanjen likevel er en suksess – Målet var å be Finanskomitéen sikre at Oljefondet ikke investerer i brudd på menneskerettighetene, sier politisk rådgiver i Amnesty.
Byrået Vild i ny drakt etter fusjonen – Dette gjør at vi kan ta på oss større og mer komplekse oppdrag, sier byråleder Eva Wiken.
Marthe går til innhold- og designbyrået Vild: – Det blir nok mindre arbeid med sexleketøy i tiden fremover Etter 2,5 år som SoMe- og presseansvarlig i Kondomeriet går Marthe Sørflaten til innhold- og designbyåret Vild