Topper Traction for andre år på rad Vipps gjentok suksessen fra i fjor. Ifølge omdømmemålingen «Traction» er de best likt, også i år.
Reitan om Vipps: – Har gjort bank sexy Vipps har bygget en merkevare folk elsker – men kan tilliten rakne? Rune Garborg og Ole Robert Reitan tok debatten på Omdømmedagen.
Vipps vil bruke kjøpshistorikken din til å målrette reklame – Forbrukerrådet reagerer Vipps ønsker å bruke kundenes kvitteringer og kjøpshistorikk til å målrette reklame. Forbrukerrådet mener dette bryter personopplysningsloven og at Vipps manipulerer brukerne til å gi samtykke.
Disse er nominert til Linkiaden-prisene Når LinkedIn-konferansen Linkiaden går av stabelen 8. april, skal ikke bare deltakerne lære mer om plattformen – de beste på LinkedIn skal også hedres.
Morgenstern vant Gullfisken 2024 Reklamebransjens store prisfest er over, og TV 2-seerne har stemt frem Morgenstern for Ice som årets Gullfisken-vinner. Premien? Reklameplass på TV 2 til en verdi av én million kroner.
Vipps leker med toppmøte: – Kan terskelen egentlig bli lav nok? – Vi prøver å legge oss så nær det teite som mulig, men uten å være på den gale siden, sier Vipps’ «skrivejente» etter å ha laget et innlegg om Jonas Gahr Støre og nordiske statsledere.
Vipps og TRY sikrer fjorårets siste Sølvfisk: – En god investering Vipps avsluttet fjoråret med å lansere «tæpping» og blir belønnet med Sølvfisken for desember.
Hele Norge tæpper (bortsett fra Hans-Egil) I en ny kampanje som skal fortelle om den nye mobilbetalingstjenesten «Tæppe med Vipps», stiller DNB og TRY et av livets virkelig store spørsmål: Hva betyr det egentlig «å tæppe med mobil»?
Kritiserer ønskelister hos Vipps: – Fullt av reklame og betalt annonsering Hva ønsker du deg? Det spør Vipps, som har laget en rekke ønskelister fulle av gaveinspirasjon – med lenker rett til butikkene som selger dem. Det er frekt og pusher overforbruk, mener Framtiden i våre hender.
Vipps farger Norge oransje med sin største kampanje noensinne Markerer lanseringen av tæpping med reklame som skal utfordre globale giganter som Apple og Google.
Rekordstart for Vipps' ønskeliste-kampanje: – Vi knuste målet vårt allerede første helgen Vipps’ nye ønskeliste-funksjon fikk en pangstart med influensere som Oskar Westerlin i spissen. Nå setter de seg enda større mål før jul.
– Har rett og slett blitt mye vanskeligere å være CMO enn tidligere Ricardo Cuilenheim i dentsu står bak det faglige opplegget i Veivalg 1. Deltakere fra flere ulike byråer får bryne seg på oppgaver og diskutere problemstillinger sammen.
Vipps leker med språket i Sverige – utfordrer konkurrenten med humor Vipps inntar Sverige med en leken kampanje – og har allerede sikret seg stor synlighet på begge sider av grensen.
Bytter ut Foodora med Vipps MobilePay Tidligere Foodora-leder Elisabeth Marie Myhre går til Vipps MobilePay.
Dette skjedde da Vipps skulle snakke på engelsk: – Lett å ende opp med «corporate bullshit» Vipps har en tydelig visjon om hvordan de skal opptre når de kommuniserer, både innad og utad.
Vipps satte omdømme-rekord: – Har en ambisjon om å nå enda høyere Vipps-sjef Rune Garborg er storfornøyd med at de er landets best likte virksomhet. Men han tror fortsatt det er rom for forbedring.
Traction 2024: Dette selskapet har best omdømme i Norge - se hele listen Vipps troner øverst på listen i 2024.