Kjetil Myhren-Berge blir ny PR- og kommunikasjonssjef i Fjord Norge
– Jeg tror denne jobben er ekstra viktig nå i forbindelse med den pågående koronasitausjonen.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Kjetil Myhren-Berge er ansatt som ny PR- og kommunikasjonssjef i Fjord Norge. Han kommer fra stillingen som Kommunikasjonssjef i VIS – Vestlandets Innovasjonsselskap.
Til KOM24 forteller han hvorfor han har takket ja til det nye jobben.
– Jeg har i det siste jobbet med det nye næringslivet, gründere og forskningsbaserte innovasjonsprosjekter. Det å hjelpe nytt næringsliv opp og frem har vært veldig spennende og meningsfullt. Så er det slik at jeg har gjort dette i seks år og kanskje er det tid for nye idéer. Jeg følte det var riktig å ta sjansen når jobben i Fjord Norge dukket opp, sier han.
- Ekstra viktig nå
- I den nye jobben handler det fortsatt om å hjelpe næringslivet på Vestlandet, men nå et mer etablert næringsliv i form av reiselivsnæringen. Fjord Norge bidrar til at vi klarer å opprettholde og etablere nye og bærekraftige arbeidsplasser i lokalsamfunnet. Vestlandet er noe av det flotteste Norge kan tilby verden. Dype fjorder, høye fjell og flotte opplevelser langs hele kysten. Det føles meningsfylt å jobbe med dette, forteller han.
Han trekker også frem at reiselivsnæringen har blitt hardt rammet av koronapandemien.
– Så tror jeg denne jobben er ekstra viktig nå i forbindelse med den pågående koronasitausjonen. Det er mange der ute i reiselivsnæringen som kjenner dette på kroppen og som jobber steinhardt for å overleve og sikre arbeidsplasser. De gleder seg til at samfunnet åpner opp igjen slik at de kan ta i mot norske og utenlandske turister.
– Spennende løsninger
– Hva er det viktigste du har lært som kommunikasjonssjef i VIS, som du nå kan ta med deg inn i den nye jobben?
– Det er klart at det å jobbe med mennesker som ønsker å skape endring, det er veldig inspirerende. Sett utenfra opplever jeg at reiselivsnæringen hele tiden ønsker å forbedre tilbudet og jobbe frem nye spennende løsninger, sier Myhren-Berge og legger til:
– Rent kommunikasjonsfaglig har jeg lært at ingen dag er lik. Faget er i kontinuerlig endring, og man er nødt til å holde seg oppdatert for å nå frem til målgruppen med sitt budskap. Også er det alltid lurt å lytte.
På Fjord Norges nettsider opplyser administrerende direktør Stein Ove Rolland i Fjord Norge at de er glad for at Myhren-Berge har takket ja til stillingen.
- Vi gleder oss til å få Kjetil som del av laget vårt. Kjetil tilfører både Fjord Norge, destinasjonene og næringen spisskompetanse på å få ut historier som skal skape reiselyst og flere besøkende til landsdelen hele året. Vi trenger å jobbe innovativt med pressearbeid for å nå ut til målgruppene våre på nye og effektive måter, sier Rolland.
Myhren-Berge har tidligere jobbet som journalist og redaksjonssjef i blant annet TV 2. Han starter i den nye jobben 1. februar 2021.