frog styrker merkevarekompetansen - ansetter Liv Marit og Stein
Utvider laget med ny strategic director og design director.
Denne artikkelen er over to år gammel.
frog, som er en del av Capgemini Invent, forsterker sin satsing på merkevare og strategisk design, opplyses det om i en pressemelding.
Frog har nå ansatt Liv Marit Næss og Stein Sørlie fra Scandinavian Design Group (SDG) og Knowit Experience (tidl. Creuna).
Næss er ansatt som Strategic Director i frog, hvor hun får et spesielt ansvar for å utvikle kunder og prosjekter knyttet til merkevare og kommunikasjon.
Hun har bakgrunn innen arkitektur, kombinert med tre mastergrader relatert til design og innovasjon. Hun har jobbet blant annet i New York, Shanghai, Madrid og den siste tiden i Oslo. Hos SDG har hun ledet et av de største merkevareprosjektene her i landet de siste årene, Merkevaren Norge, og utviklingen av den nasjonale eksportplattformen The Explorer.
– Etter å ha hatt frog på kartet i flere år, blir det utrolig spennende å være med på lanseringen i det norske markedet. Det å kunne jobbe med så fantastisk flinke mennesker fra hele verden, er en unik mulighet og noe jeg gleder meg veldig til. Skal man lykkes med å bygge suksessfulle merkevarer i dag må man sørge for å ta en relevant rolle i samfunnet, gjennom sosial posisjonering og gjennom å gjøre en faktisk forskjell. Det er vår ambisjon, å sørge for at fremtidens brands har kraft til å påvirke i riktig retning. Det er jo slik vi setter spor, sier Næss i meldingen.
– Helt riktig
Stein Sørlie er ansatt som Design Director i frog, med et spesielt ansvar for merkevare og kundeopplevelser.
Som tidligere kreativ leder og konseptutvikler i Creuna har han stått bak flere store prosjekter som har høstet omfattende internasjonal anerkjennelse, blant annet musikkspillet Lyderia samt merkestrategi og identitet for Doga og Oslo kommune.
– frog er et ikonisk designbyrå som opererer globalt. De har hele veien ligget i forkant av fagets utvikling mot mer strategiske utfordringer og skapt pensum for bransjen. Det er et betydelig privilegium å få lov til å være med på å bygge virksomheten i Norge og få lov til å komme på innsiden av et enormt kunnskaps- og kompetanseunivers. Her ligger alle forholdene til rette for å skape de aller beste løsningene. Jeg gleder meg vilt til å komme i gang med å skape inspirerte opplevelser, tjenester og produkter sammen med de beste folka, sier han i samme melding.
Hans Haugli, Creative Director i frog, er svært fornøyd med ansettelsene.
– Merkevare er ikke et nytt leveranseområde for frog, men er et satsingsområde i Norge fremover. Derfor er det helt riktig å få inn Liv Marit og Stein nå. Den samlede erfaringen og kompetansen de besitter gjør oss i stand til å utvikle merkevarer og kundeopplevelser som en mer integrert del av alle våre designprosjekter.