Steffen skal få Lånekassen til å skinne på sosiale medier
Han er ansatt i en nyopprettet stilling som multimedial innholdsprodusent.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Tidligere i år var Lånekassen på jakt etter en innholdsprodusent. Nå er stillingen besatt.
Det er Steffen Walstad som fikk jobben, og han begynte i selskapet 1. oktober.
– Jeg har jobbet i Kite Kommunikasjon i fire år, og der jobber en kontinuerlig med en portefølje av masse ulike kunder. Da er man nødt til å sette seg inn i strategier og ulike selskaper på kort tid. Nå hadde jeg lyst til å komme inn et sted der jeg kan sette meg ennå dypere inn i strategien og organisasjonen over tid, sier han til KOM24.
I bagasjen har Walstad også erfaring som journalist i Opdalingen og som kommunikasjonsrådgiver i ulike start-ups.
Danket ut 64 søkere
I stillingsutlysningen fra Lånekassen kom det frem at kandidaten skal få jobbe med å produsere digitalt innhold som film, foto, grafikk, tekst og podcast, ha ansvar og regi fra idé til ferdig produkt, bidra til å utvikle kampanjer og konsepter og bidra i øvrig kommunikasjonsarbeid.
KOM24 har tidligere omtalt at stillingen fikk 65 søkere.
Walstad opplyser at stillingen han nå har kapret er nyopprettet. I utlysningen sto det at det å vurdere hvilke sosiale medier-kanaler som er relevante for Lånekassen fremover, vil være en del av kandidatens rolle.
Og selv om Walstad er rimelig fersk i den nye jobben, er arbeidet med nettopp dette i gang.
– Vi jobber med å ta en vurdering på hvor målgruppene er, hvor de er mest tilgjengelig og hvor vi kan kommunisere mest effektivt, avslutter han.