Siri blir ny kreativ leder i Manus
Tidligere journalist, PR-rådgiver og kreatør Siri Skaustein tar steget opp fra rollen som redaktør og kreatør i Manus, og tar over jobben som kreativ leder i byrået.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Siri Skaustein har vært med Schibsted-eide Manus siden oppstarten. Nå tar hun fatt som byråets nye kreative leder.
De siste årene har hun bidratt til flere av de store kreative konseptene i Manus – som «Årets viktigste låt» for VG-lista, «Min familie» for Lev Vel fra Rema 1000 og «Personlige klassikere» for Møbelringen.
Det skriver daglig leder i Manus, Marianne Solheim i en pressemelding til KOM24.
Lang erfaring
Skaustein mener kommersielle historiefortellingen er en av byråets største styrker.
– Å få ta roret i en kreativ avdeling som består av så fine folk, med fagkunnskap og kreativt overskudd som gjengen i Manus har, er en sann glede. Jeg er stolt over å få den tilliten, sier hun.
Mange år som livsstilsjournalist i magasinbransjen kombinert med bakgrunn som rådgiver i PR-byrå har gitt Skaustein nese for de gode historiene fortalt med redaksjonelle virkemidler, men med kommersielle hensikter.
– Vi har en god miks av fagligheter i den kreative avdelingen vår. Det gir et godt utgangspunkt for spennende hybridkommunikasjon som treffer et sted mellom journalistisk casedrevet historiefortelling, og det klassiske produktdrevne reklametenket. Manus har et ønske om å fortelle ekte historier i en reklamesetting, sier hun i pressmeldingen.
Fornøyd byråleder
Daglig leder i Manus, Marianne Solheim, er fornøyd med å ha sikret opprykk i egne rekker.
- Jeg er utrolig glad for at Siri valgte å takke ja når denne muligheten bød seg. Hennes skarpe penn og klare hode har vært særdeles viktig for Manus i våre første to leveår.
Solheim legger til at de gjennom pandemien har fått se hvilken menneskeforståelse og varme som bor i Siri både som kollega og kreatør - og ikke minst hvilken forskjell disse egenskapene kan utgjøre i en liten organisasjon som Manus.