Kommunikasjonssjefen i Sparebank 1 SMN, Eirin Sørensen Røkke.

PÅSKEPRATEN:

Kommunikasjonssjef Eirin skal ta skolefri i påsken

Hun hadde egentlig planlagt hyttepåske med familien. Nå blir hun igjen i Trondheim.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

KOM24 har stilt fem spørsmål til en rekke folk i kommunikasjonsbransjen om hva de skal gjøre denne påsken, hva de vil vil anbefale andre å kose seg med denne påsken og hva som er det morsomste de har opplevd på jobben.

I dag er det kommunikasjonssjefen i Sparebank 1 SMN, Eirin Sørensen Røkke, som svarer i påskepraten.

– Hva skal du gjøre denne påsken?

– Vel, egentlig hadde vi planlagt hyttepåske sammen med nærmeste familie. Men med gårsdagens innstramming i retningslinjer, blir det nok bypåske på oss i år også. Jeg har likevel store ambisjoner om å mane frem påskefølelsen; med skiturer, påskekrim, baking og noe annet enn pensumlitteratur. Jeg tar nemlig en master i Innovasjon og endringsledelse på deltid, men i påskehelgen har jeg innvilget meg selv fri fra den også.

– Hvilke medier/serier/podkaster/innhold vil du anbefale andre å konsumere i påsken?

– Jeg er glad i tradisjoner, så selv skal jeg i alle fall få med meg påskekrimmen på NRK. Ellers vil jeg også anbefale podcasten Sånn er du, hvor man får et dypdykk i mange interessante personligheter. Og har man ikke fått med seg Sommer i P1-episoden fra 2019 med Anders Hansen, overlege i psykiatri og forfatter, så må den høres umiddelbart.

– Tine har fått kjeft etter at de i år har valgt å droppe påskekrimmen på melkekartongen, til fordel for et digitalt påskeunivers. Hva tenker du om det?

– Som nevnt er jeg glad i tradisjoner, og er nok derfor en av dem som kommer til å savne påskekrimmen på melkekartongen. Samtidig synes jeg det er tøft at Tine tør å tenke nytt og ikke fortsetter med noe kun av gammel vane.

- Hva er det morsomste du har opplevd på jobb?

– Noe av det mest givende jeg har opplevd i min nåværende jobb må være fjorårets «Koronadugnad». SpareBank 1 SMN er nemlig eid av lokalsamfunnene i Midt-Norge. Og når krisen var et faktum i fjor, var det viktig for oss å vise at vi står sammen med folk og bedrifter i regionen vår, både i hverdagsliv og næringsliv. Gjennom vårt samfunnsutbytte dro vi i gang det vi kaller «Koronadugnaden» for å hjelpe lokalsamfunn, kulturlivet og frivilligheten gjennom koronakrisen. 100 millioner kroner av samfunnsutbyttet ble i 2020 øremerket dette, noe som resulterte i en lang rekke kulturopplevelser, støtte til sommeraktiviteter for barn, «julehjertevarme» for eldre, 750 ungdommer ut i sommerjobb og over 200 korps fikk støtte til å gjennomføre en koronavennlig 17. mai-feiring - for å nevne noe.

- Hvordan blir resten av kommunikasjonsåret?

– Akkurat nå henger vel det meste av fremtidstro tett sammen med tempoet i vaksineringen. Jeg er optimist og håper at vi fra sommeren av kan begynne å leve litt mer som normalt. Det vil nok også prege resten av kommunikasjonsåret, hvor virus og vaksinering må vike for et oppdemmet behov for både kunst, kultur og idrett - og at flere andre viktige tematikker slipper til. Jeg er også spent på å se om Clubhouse har kommet for å bli, og hvordan stortingsvalget vil utarte seg både i mediebildet og i sosiale medier.

Powered by Labrador CMS