Denne påsken blir veldig spesiell for Christoffer
Etter lengre tids sykdom er endelig Christoffer Solstad Steen tilbake på jobb for Trygg Trafikk igjen.
Denne artikkelen er over to år gammel.
KOM24 har stilt fem spørsmål til en rekke folk i kommunikasjonsbransjen om hva de skal gjøre denne påsken, hva de vil anbefale andre å kose seg med denne påsken og hva som er det morsomste de har opplevd på jobben.
I dag er det Christoffer Solstad Steen, senior kommunikasjonsrådgiver i Trygg Trafikk, som svarer i påskepraten.
– Hva skal du gjøre denne påsken?
– Denne påsken blir veldig spesiell for min del siden jeg endelig er tilbake i jobb hos Trygg Trafikk etter en lengre periode med kreftsykdom.
Det blir deilig å møte kolleger, samarbeidspartnere og journalister etter å ha forholdt meg mest til folk i hvite frakker. Ikke at det er noe galt med de i hvite frakker, tvert imot, jeg er veldig takknemlig for jobben de gjør! Men jeg er nå veldig glad for å være tilbake.
I tillegg til jobb med innbytterpuls skal hele familien på fjellet i Fåvang hvor mine svigerforeldre har en fantastisk hytte på Bånsetra. Der blir det forhåpentligvis masse tid til både langrenn (hvis snøen holder), alpint og avslapping i solveggen.
– Hvilke serier vil du anbefale andre å konsumere i påsken?
– Det blir begrenset med TV-serier på meg denne påska, men jeg har hatt nok av tid de siste månedene til å se mye forskjellig. Og jeg kommer ikke utenom noen klassikere. «The Wire» må jo alle se. Selv om den nå begynner å bli godt voksen holder den seg like bra i dag som for 20 år siden. Andre klassikere som det er verdt å se på nytt er «Six Feet Under». Av nyere produksjoner gleder jeg meg veldig til «Pachinko» på Apple+. Trenger du noe humor så synes jeg «Kongen Befaler» på Discovery fortsatt gjør susen etter fem sesonger.
- Hva er det morsomste du har opplevd på jobb?
– Det er ganske deilig å være på en arbeidsplass hvor vi har det morsomt hver eneste dag. Selv om oppdraget vårt har mye alvor i seg klarer vi å opprettholde en utrolig positivitet og humør, og det er veldig viktig i det daglige. Derfor er det vanskelig å trekke fram det morsomste, men noen høydepunkt er fjorårets opptak til vår sykkelhjelmkampanje med Tryg forsiking, Nucleus og Både Og.
Ellers har jeg jo veldig morsomme minner fra turene til TV-festivalen i Cannes da jeg jobbet i Strix. Ikke at jeg skal gå i detalj her...
- Hvordan vil du karakterisere kommunikasjonsåret så langt?
– Så langt i år har jeg kunnet observere kommunikasjonsåret helt fra sidelinja, og det har jo dessverre vært preget av krise og atter krise som ikke er helt unaturlig gitt verdensbildet i disse tider. Av mindre alvorlig grad (sammenlignet med krig og covid) har det vært interessant å observere Hadia Tajik-føljetongen og hvordan noe kan gå fra vondt til verre på så kort tid. Det samme kan man kanskje si om Skiforbundets interne disputt som ikke ble holdt intern så veldig lenge.
- Hvordan blir resten av kommunikasjonsåret?
– Resten av året er jeg redd kommer til å være preget av mer krisekommunikasjon omgitt av en ustabil verden. Optimisten i meg satser på en snarlig slutt på invasjonen av Ukraina, at alle FIFA-toppene tar seg sammen og følger linja til Lise Klaveness og at næringslivet stabiliseres etter alt av restriksjoner.