Sommerpraten:

– Fredrik Fornes. Legende. Jeg tok i bruk Linkedin kun for å lese hans innlegg. Når jeg blir stor så vil jeg bli Fredrik

Michael Sivertsen er særlig imponert over en bransjeperson i 2021.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

I «Sommerpraten» stiller KOM24 en rekke personer i kommunikasjonsbransjen spørsmål om hva de gjør i sommer. I tillegg får vi høre litt om hvilke tabber vedkommende selv har gjort på jobb og hvilke råd de vil gi andre som ønsker lykkes i bransjen.

Sommerens aller siste sommerprat er med internettlegenden Michael Sivertsen, kjent fra kundeservicen til Altibox.

– Hva gjør du i sommer?

– Sommeren i år går til å etablere og komme i gang med mitt nye selskap, Sume Consulting. Et markedsføringsbyrå som gjerne vil være tilgjengelig for de aller minste bedriftene der ute.

– Hvilken låt gir deg mest sommerfølelse?

Dette gir ekstremt lite mening frem til jeg serverer litt kontekst, men Creedence Clearwater Revival med Lodi. Bakgrunnen er at morfar hadde en Dodge Cabriolet når jeg var 5-6 år. Den pleide vi å kjøre rundt i på sommeren når vi var på besøk med taket nede og Creedence på V8er kasetten.

– Hvordan oppsummerer du 2021 i kommunikasjonsbransjen så langt?

Vel, jeg har frem til nå hørt til utsiden av bransjen, så for meg vil jeg først og fremst si lærerikt. Jeg har på kort tid fått prate med mange ekstremt dyktige fagfolk som gladelig deler med meg, noe jeg er enormt takknemlig for. En bransje ribbet for spisse skuldre ser det ut til.

– Hvilken bransjeperson har imponert deg i år?

Fredrik Fornes. Legende. Jeg tok i bruk Linkedin kun for å lese hans innlegg. Når jeg blir stor så vil jeg bli Fredrik.

– Hva er årets flause til nå?

For egen del? Alle de gangene jeg har skrevet eget navn feil i dialogen med kunder. Micheal, Michel, Michal, Micael.. Jeg blir gal.

– Hva er den største tabben du har gjort på jobb?

– Ikke nødvendigvis bransjerelatert, men under min første nattevakt så hadde jeg handlet inn 1 stykk litago og 1 stykk Cola. Skulle hente Litago i kjøleskapet, hentet Cola i stedet for. På automatikk så ristet jeg det som på ingen måte var Litagoen, noe som igjen førte til at jeg,pult, tastatur og mus var fullstendig dekket av Cola. Etter det tok det lang tid før jeg ble overbevist om at jeg var klar for å jobbe nattevakter.

– Hva er ditt beste råd til en som ønsker å lykkes i kommunikasjonsbransjen?

By på deg selv. Menneskeliggjør dialogen med kundene/leserene. Firmasvett og gjennomtenkt fungerer ikke lenger. Om innhold skal tygges av 14 avdelinger før det går ut til kunden så er det ødelagt. Se på kunden/målgruppen du prater med og snakk som om du er deres bestevenn, barnebarn, veileder, hva det måtte være. Ikke selgeren som skal selge en tanke eller et produkt.

Powered by Labrador CMS