Da selskapet skulle i gang med Merkevare X ble fristelsen for stor for Ingrid
– Jeg gleder meg skikkelig!
Denne artikkelen er over to år gammel.
– Jeg har jobbet 20 år i medie- og kommunikasjonsbransjen. Det har vært en kjempespennende reise, så når denne stillingen ble aktuell synes jeg innholdet virket utrolig spennende, sier Ingrid Løken Thorsrud, som har fått jobben med å etablere Hamar Medias nye kommunikasjonsselskap, som foreløpig går under navnet Merkevare X.
– Egen puls å jobbe med innovasjon
Hun kommer fra stillingen som avdelingsleder i Azets på Lillehammer og har tidligere jobbet som avdelingsleder for mediebyrået Carat i Oslo.
– Her får jeg muligheten til å bruke det jeg har lært gjennom de årene samtidig som jeg får brukt ledererfaringen min, sier hun.
Thorsrud sier hun har savnet pulsen i bransjen, som hun kaller det.
– Det er en egen puls, det å hele tiden jobbe med innovasjon, tenke nytt, prosesser, og være med å bidra til å nå kundens forretningsmessige mål og markedsmål. Det trigger meg og å kunne være med og gjøre at Merkevare X kan levere på disse elementene, sier hun.
Konsernet Hamar Media jobber innen informasjon og kommunikasjon med hovedkontor på Hamar. De teller over 180 ansatte og har medarbeidere spredt over store deler av Innlandet i sine datterselskaper og avdelinger. Merkevare X er en samlokalisering av flere av ressursene som i dag er spredd utover.
– Dette er en revitalisert satsing på det vi allerede har holdt på med fra ulike steder i konsernet, sier Magne Nordgård, som er administrerende direktør i Hamar Media.
Skal bli et kraftsenter
Han kaller det en revitalisering rundt kommunikasjon, der de samler fysisk og digital kommunikasjon i en resultatenhet, under en merkevare.
– Vi skal bli et kraftsenter i Innlandet når det kommer til kommunikasjonstjenester, der vi utnytter og henter ut synergi som media og kommunikasjonshus, sier han og viser at de og driver med lokalaviser.
Kommunikasjonsbiten består i dag av 24 ansatte i dag, som fordeler seg på det de kaller fysisk kommunikasjon, altså trykk, og den andre biten som er digital kommunikasjon.
– Vi har og vekstambisjoner. I det så ligger det på sikt å øke antall ansatte som følge av det. De planene er noe vi jobber med for øyeblikket, sier han.
Nå jobber de med å få på plass en strategi for de neste tre årene.
Midt i en merkevareprosess
– Det vi ser er at kravet til god kommunikasjon, prosjekt og tjenestedesignutvikling er i endring og blir stadig viktigere. Vi ser gjerne det at det er den digitale transformasjonen som er førende for mange bransjer, så vi ønsker å etablere oss som relevant partner på det området og, sier han.
– Det er et stort marked og behovet er bare økende. Spesielt på det digitale, sier han.
Og det nye selskapet skal selvsagt ikke hete Merkevare X. Men hva det nye navnet blir er ikke klart enda.
– Vi er midt i en merkevareprosess nå. Vi kommer til å konkludere på dette medio april og lansere det i begynnelsen av mai, sier Nordgård.