Norsegear med røff satsing og ny merkevareprofil
Slår sammen nisjeselskaper
Nisjeselskapene 2Alfa og Provakt slås sammen og legges inn under Norsegear for å styrke posisjonen som totalleverandør av taktisk friluftsutstyr til de i- og utenfor tjeneste.
– 1. desember kraftsamler vi for å gi kundene våre en bedre totalopplevelse. Ved å samle spesialist-konseptene under èn merkevare, vil vi beholde den sterke merkevareporteføljen og fagekspertisen, og samtidig forsterke breddesortimentet. Alt under en revitalisert Norsegear-banner, sier daglig leder, Daniel Fuglevaag Moen, i en pressemelding.
Han begynte i Norsegear ved inngangen av året, etter å ha hatt flere ledende roller i Intersport, G-Sport og G-Max.
Ny visuell profil, ny logo og ny nettbutikk lanseres 1. desember. Selskapet, som er en del av NFM Group, har samarbeidet med Panorama Design for å utvikle den nye merkevaren.
I tråd med konsernets profil ligger det noe norrønt og barskt til grunn, med norsk rå natur som bakteppe, som forhåpentligvis appellerer til kundegruppen.
– Vi opplever stadig større etterspørsel på produktene vi fører, spesielt innen off duty-segmentet. Med dette menes produktlinjer som tidligere kun har vært tiltenkt bruk i tjeneste, eksempelvis til forsvar eller politi, har nå mange gode alternativer til bruk også utenfor tjeneste. Dette kan ses på som crossover-produkter, og har en bred appell som taktisk, noe røffere friluftsutstyr, forklarer han.
Norsegear opplever vekst på tvers av egne forretningsområder.
– Norsegear har noe ikke alle andre har. Vi har merkevarer og produkter for de som ønsker det lille ekstra, som er vant til å bruke kvalitetsutstyr i jobb og ønsker det samme på fritiden.
Fuglevaag Moen opplyser at de står overfor flere endringer i tiden som kommer, ikke bare for merkevaren utad, men også for organisasjonen.
– Vi styrker oss med ny og bedre nettbutikk, utvider sortimentet og investerer i markedsføring.
Økt vekst og satsning betyr også økt behov for flere ressurser.