Pål Strutz, Marketing Manager i Coca-Cola Norge.

Coca-Cola tar i bruk 3D-lyd i julekampanje: – Nyskapende

For å bringe lytterne et steg nærmere tar brusgiganten nå i bruk 3D-lyd.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Coca-Cola utforsker nye måter for å nå ut med sitt budskap, og er blant de første i Norge til å bruke 3D-lyd i annonsering, opplyses det om i en pressemelding fra podkast-selskapet Acast.

En aktør som har sett potensialet i lydannonsering er Coca-Cola, som tar i bruk podkast i sin nye julekampanje.

Lydkampanjen tar utgangspunkt i nostalgi og den ikoniske Coca-Cola-nissen, og for å bringe lytterne enda et steg nærmere tar selskapet nå i bruk 3D-lyd.

– Vi i Coca-Cola ønsker alltid å utforske nye måter å forbedre måten vi når ut med vårt budskap på. Bruken av 3D-lyd i en podkast er en spennende og nyskapende måte å gjøre dette på, sier Pål Strutz, Marketing Manager i Coca-Cola Norge.

Podkastannonsen er produsert av produksjonsselskapet FILT og det kreative byrået Isobar. Mediebyrået Carat har også vært involvert – og sørger for distribusjonen.

3D-lyd vil si at annonsen er spilt inn med binaurale mikrofoner som ser ut som ørepropper, som under innspilling var festet i ørene på Filt Oslo sin reporter.

– Handlingen er spesialskrevet av Isobar for å sirkulere rundt dette hodet, og opptakene er gjort i one-take. I postproduksjon har vi optimalisert «3D-effekten» ved å panorere lyden ytterligere. Dette er for å forsterke romfølelsen, og forhåpentligvis gi lytteren en følelse av at de befinner seg hjemme hos familien, sier Peter Daatland i FILT.

Acast opplyser om at de har sett en betydelig økning i annonseinntekter i løpet av året, som er et tegn på at annonsører ser på podkast som en nødvendig del av mediemiksen.

Powered by Labrador CMS